خانه احزاب و سمن‌ها در استان‌ها طبق منشور گفتگوی سیاسی راه اندازی می‌شود

سامانی گفت: دولت خود را در ایجاد فضاى گفتگو و تعامل پیشگام می‌داند.

به گزارش ایسکانیوز، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به ابلاغ منشور گفتگوی سیاسی به استانداران از سوی وزیر کشور اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای این منشور فراهم آوردن فرصت گفتگو براى تمامی جریان‌های سیاسی به صورت برابر است تا در فضایی توام با همدلی نیز مطالبات، انتقادات و پیشنهادات مردم و تشکل‌ها برای اداره هر چه بهتر امور کشور بیان شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این منشور و به منظور ایجاد بستر مناسب برای تحقق گفتگو و تفاهم سازنده بین جریانات، تشکل ها، اصناف و سمن‌ها خانه احزاب و سمن‌ها در تمامی استان‌های کشور ایجاد می‌شود، افزود: دولت خود را در ایجاد فضاى گفتگو و تعامل پیشگام می‌داند.

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه یکی از نکات مهم، پذیرش اصل گفتگو در جامعه و قشر‌های مختلف مردمی و نهاد‌ها و دولت است، یادآور شد: فضای گفتگو نباید اینگونه ترسیم شود که عده‌ای تنها خود را مطالبه گر و دیگران را تنها پاسخگو بدانند، لذا در این میان، همه باید تکالیف و حقوق خود را شناخته و در اعتلای ایران اسلامی نقش آفرینی داشته باشند.

سامانی گفت: با ایجاد فضای گفتگو می‌توان از نظرات نخبگان و جریانات و تشکل‌ها و سمن‌ها بازخورد مناسبی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های کشور دریافت کرد و نسبت به اصلاح یا تقویت آن‌ها اقدام نمود.

وی با بیان اینکه ارتقا سرمایه اجتماعی یکی از اهداف مهم اجرای منشور گفتگوی سیاسی در کشور است، تصریح کرد: استانداران مکلف هستند بر اساس منشور گفتگوی سیاسی برگزاری تجمعات صنفی و سیاسی قانونی را تسهیل و بر انجام آن نظارت و امنیت این تجمعات را هم با همکاری مراجع ذیصلاح به نحو مطلوب تامین کنند.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه استفاده از ظرفیت رسانه ها، احزاب و تشکل‌ها در راستای ایجاد نشاط، امید آفرینی و تقویت وفاق اجتماعی و انسجام ملی مورد تاکید منشور گفتگوی سیاسی است، اظهارداشت: دولت زمینه ساز و تسهیل کننده مسیر گفتگو و تعامل است و انشالله از بستر فراهم شده بتوان در راستای پیشرفت کشور و حل مشکلات و تامین نظرات مردم استفاده کرد.

سامانی خاطرنشان کرد: به منظور نظارت بر اجرای مطلوب مفاد این منشور استانداران مکلف شدند هر سه ماه گزارشی از عملکرد خود در این زمینه را به وزارت کشور ارائه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۳۰۴

کد خبر: 912121

وب گردی

وب گردی