واحد علوم و تحقیقات دوازدهمین مرکز دانشگاهی ایران در حوزه فناوری نانو شد

براساس دوازدهمین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ایران در حوزه فناوری نانو، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با یک پله رشد نسبت به سال گذشته، در جایگاه دوازدهمین مرکز دانشگاهی ایران در حوزه فناوری نانو قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، سالانه افراد و نهادهای مؤثر در توسعه علم و فناوری نانو را در راستای چشم‌انداز، اهداف و برنامه‌های سند راهبرد آینده فناوری نانو ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند. اسفند ماه ۱۳۹۶ نتایج دوازدهمین دوره این ارزیابی‌ها بر اساس دستاوردها و فعالیت‌های سالانه محققان، دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در حوزه فناوری نانو اعلام شد و افراد و نهادهای برتر مشخص شدند.

شاخص‌های در نظر گرفته شده از سوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برای ارزیابی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی، دستاورد محور بوده و بر مبنای ارزشگذاری حلقه‌های زنجیره علم تا ثروت انتخاب شده‌اند.

در نگاه کلی می‌توان معیار این ارزیابی را به دو دسته معیارهای «فعالیت‌ها و دستاوردهای فناورانه» و «دستاوردها و انتشارات علمی و آموزشی» تقسیم کرد که این فعالیت‌ها و دستاوردها لازم است با نام موسسه ثبت شده باشد. دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی بر اساس مدارک دریافتی ارزیابی و رتبه‌بندی شده‌اند.

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، ۱۵ موسسه پژوهشی نخست در این رتبه‌بندی را معرفی کرده، که واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در جایگاه دوازدهم قرار گرفته است.

رتبه

مرکز

امتیاز

۱

دانشگاه تهران

۴۶۲۲

۲

دانشگاه تربیت مدرس

۳۶۰۷

۳

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

۳۵۰۵

۴

دانشگاه صنعتی اصفهان

۳۲۱۱

۵

دانشگاه صنعتی شریف

۲۶۹۶

۶

دانشگاه کاشان

۲۶۰۷

۷

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

۲۳۱۰

۸

دانشگاه تبریز

۲۱۳۴

۹

دانشگاه علم و صنعت ایران

۲۰۶۰

۱۰

دانشگاه فردوسی مشهد

۱۷۸۹

۱۱

دانشگاه شهید بهشتی

۱۵۷۰

۱۲

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

۱۴۴۰

۱۳

دانشگاه شیراز

۱۳۷۱

۱۴

دانشگاه صنعتی سهند

۱۲۳۸

۱۵

دانشگاه گیلان

۱۲۰۸

واحد علوم و تحقیقات در یازدهمین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ایران در حوزه فناوری نانو که نتایج آن در اسفند ماه ۱۳۹۵ اعلام شد در جایگاه سیزدهم کشوری قرار داشت، که رتبه این واحد دانشگاهی در دوازدهمین رتبه‌بندی، یک پله بهبود پیدا کرده است.
202
کد خبر: 912224

وب گردی

وب گردی