تاکنون سر سوزنی در صحت انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای تردید نکرده‌ام

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در این مدت چندین ساله پس از انتخاب ایشان به رهبری انقلاب اسلامی، سر سوزنی در صحّت این انتخاب تردید نکرده‌ام.

به گزارش ایسکانیوز،آیت الله محمد مومن عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار اعضای ستاد ترویج و بهره وری منشور حوزه و روحانیت بر تمرکز بر میدان عمل و تحقّق رهنمودهای حوزوی رهبر انقلاب تأکید کرد و اظهار داشت: خیلی کار ارزشمندی انجام داده‌اید؛ ولی نکته مهم آن است که بتوانید این مطالبات را که در این اثر منعکس شده، به عمل نزدیک کنید.

وی با بیان این مطلب که اساس انقلاب، اسلام است افزود: اگر بتوانیم درست عمل کنیم، خدا و پیغمبر هم کمک خواهند کرد؛ ان‌شاءالله بتوانید در زمینه‌ی اجرا هم موفّق باشید و ما هم اگر بودیم در این زمینه حمایت خواهیم کرد.

عضو خبرگان رهبری به بیان نکات مهمّی پیرامون شخصیت و سیره‌ی مقام معظّم رهبری پرداخت و به بیان جزئیات کمترشنیده‌شده‌ای از جریان انتخاب رهبر معظّم انقلاب اسلامی در خرداد ماه سال ۱۳۶۸ اشاره کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز داشت: رهبری ایشان چیزی نبود که از قبل برای آن برنامه‌ریزی شده باشد؛ گویا خداوند ایشان را برای چنین موقعیتی نگه داشته و آماده کرده بود؛ اینکه آیت الله خامنه ای در مشهد، تدریس مباحث فقه حکومتی داشته باشد و بعد از انقلاب هم به عنوان نماینده‌ی حضرت امام در مناصب مختلف و حسّاس رشد کند و بعد به این منصب ریاست عالی برسد، عنایت الهی است.

آیت الله مؤمن گفت: پس از رد رهبری شورایی، وقتی بنای بر انتخاب فرد شد، نگاه‌ ها به سمت آیت‌الله خامنه‌ای رفت و مخالفت ایشان با این نظر نیز برخاسته از تواضع ایشان بود؛ خاطراتی که از حضرت امام در مورد آیت‌الله خامنه‌ای مطرح شد، بعد از این بود که نظر اعضای مجلس خبرگان به رهبری آقای خامنه‌ای متمایل شده بود.

وی تصریح کرد: در رأی گیری روز ۱۴ خرداد، برخی به دلیل شبهه قانون اساسی که بر اساس آن می‌بایست رهبر از «مراجع تقلید» می‌بود و در آن زمان هنوز مرجعیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فعلیت نیافته بود، احتیاط کردند؛ ولی حدود چهل روز بعد در رأی‌گیری دوّم پس از رفراندوم اصلاح قانون اساسی (که شرط مرجعیت حذف شد)، این مسأله هم مرتفع شد و تعداد آرای ایشان خیلی بیشتر از قبل نیز شده بود.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در این مدّت چندین ساله پس از انتخاب ایشان به رهبری انقلاب اسلامی، سر سوزنی در صحّت این انتخاب، تردید نکرده‌ام و واقعا خداوند متعال بر این مردم لطف کرده که کسی را رهبر قرار داده که بزرگ ‌شده‌ اسلام و بزرگ ‌شده‌ی نظام اسلامی است؛ ان ‌شاء الله زنده باشیم و حضرت ولی عصر(ع) را در دوران ریاست آقا [مقام معظّم رهبری] ببینیم.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: آیت‌الله خامنه‌ای اعتقاد و اعتماد واقعی به مردم و قدرت آنها دارند؛ مطلقاً خلاف‌گویی در ایشان و در کارش و در دستگاهش وجود ندارد؛ ایشان با صراحت و صداقت، بارها تأکید کرده‌اند که کار وقتی بر دوش عموم باشد پیش می‌رود که نمونه‌ آن نیز جمع‌ شدن فتنه ۸۸ بود که توسّط خود مردم انجام شد و این نکته در پیشبرد امور حوزه و دانشگاه هم باید مورد توجّه قرار گیرد.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: بنده بحمدالله از آغاز با آقا رفیق بوده‌ام و در آقای خامنه‌ای غیر خدا ندیده ام؛ باید دعا کنیم خدا به حقّ جد ایشان، این شخصیت را برای ما حفظ کند؛ آیت الله خامنه ای مسلمان واقعی است و به هیچ کس هم باج نمی‌دهد.

منبع: مهر

304

کد خبر: 912241

وب گردی

وب گردی