ما طالب جذب سرمایه گذار خارجی هستیم/ افزایش ۱۰ درصدی حجم ذخایر قابل اثبات و استخراج نفت

 مدیر عامل شرکت ملی نفت در امور توسعه و مهندسی با بیان اینکه ما طالب و خواهان  جذب سرمایه گذاری خارجی هستیم گفت:  اجرای قراردادهای جدید و قدیم نفتی این نوید را می دهد که ذخایر قابل اثبات شده و استخراجی را حدود ۱۰ درصد افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ غلامرضا منوچهری مدیر عامل شرکت نفت در امور توسعه و مهندسی، در دومین کنگره اکتشاف و تولید و پنجمین کنگره بین المللی صنعت حفاری ایران که دقایقی پیش با حضور معاونان وزیر نفت در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما آغاز شد گفت: در این همایش راهکارهایی جهت ایجاد تحول و حرکت به سمت جلو و بازبینی قراردادها فراهم خواهد شد.


او تصریح کرد: IPC مدل جدید قراردادهای نفتی یکی از روش هایی است که ما را به سمت جلو سوق می دهد، با توجه به پیچیدگی ها در فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی که وجود دارد مسیر طولانی در پیش است.

منوچهری افزود: خوشبختانه در بخش پیمانکاری فعالیتهای اجرایی ور بخش خشکی و رو سطحی،ساخت تجهیزات به میزان قابل توجهی رو به توسعه و پیشرفت است. همچنین در این خصوص شرکت نفت به ظرفیت پالایشی توجه ویژه ای داشته است.


او افزود: برنامه محوری وزارت نفت در کنار شکل گیری ساختار مدیریتی، تجهیز منابع مالی و بانکی و سرمایه گذاری کوچک مورد حمایت و تشویق وزارت نفت است همچنین در کنار سرمایه گذاری خارجی ما این بخش ها را مورد توجه قرار دادیم. براساس ماده ۱۲ قانون حمایت از ساخت داخل بستر را برای حمایت از بخش را فراهم کرده است.


منوچهری تاکید کرد: اجرای قراردادهای جدید و قدیم نفتی این نوید را می دهد که ذخایر قابل اثبات شده و استخراجی را حدود ۱۰ درصد افزایش دهیم.


او خاطر نشان کرد: ما طالب جذب سرمایه گذاری خارجی هستیم تا بتوانیم ضمن حمایت از سرمایه گذاری داخلی و جذب سرمایه گذاری خارجی بتوانیم میزان تولید را افزایش دهیم‌.

401

کد خبر: 912258

وب گردی

وب گردی