بازدید استاندار کرمان از عمارت وزیری

در جریان بازدید استاندار کرمان از عمارت وزیری موافقتنامه همکاری فی مابین استانداری، میراث فرهنگی و بخش خصوصی به منظور مرمت، بازسازی و ساخت هتل عمارت وزیری امضاء شد.

به گزارش ایسکانیوز، رزم حسینی استاندار کرمان صبح امروز دوازدهم اسفندماه به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار و شهردار کرمان و جمعی از مسئولان از عمارت تاریخی وزیری بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید حسین کارنما مدیر مرمت و بازسازی خانه باغ وزیری، قدمت این خانه را حدود ۱۷۰ سال دانست و گفت: مرمت و بازسازی این خانه باغ از تابستان ۹۵ آغاز شده که تاکنون حدود ۸۰ درصد مرمت فاز اول آن به اتمام رسیده است.

وی از بروکراسی اداری در صدور مجوزها گلایه کرد و افزود: نقشه های فاز دوم که یک ساختمان اقامتی با معماری سنتی است، تهیه شده است اما منتظر صدور مجوز هستیم تا عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

مدیر مرمت و بازسازی خانه باغ وزیری از بهره‌برداری فاز نخست آن در اوایل تابستان سال آینده خبر داد و بیان کرد: فاز دوم آن نیز تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: تا کنون به منظور بازسازی و مرمت این ساختمان حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است که برای اتمام آن نیز به سه میلیارد تومان دیگر نیاز است.

کارنما میزان اشتغال این مجموعه را به صورت مستقیم حدود ۱۰۰ نفر دانست و ادامه داد: این مجموعه شامل فضای پذیرایی، توریستی، نمایشگاهی و فضای اقامتی است و ۶۰ درصد اقدامات ما مربوط به بهسازی و ۴۰ درصد دیگر آن مربوط به نوسازی می‌شود.

وی عنوان کرد: این خانه کوشک مانند در محله زرتشتیان بنا شده است که تزئینات آن متعلق به قبل از اسلام و دوره صفویه است که این معماری ریشه کرمانی دارد، به‌گونه‌ای که گچ‌بری‌های آن مختص کرمان است و الهام گرفته از دوره صفویه می‌باشد.

همکاری فی مابین استانداری، میراث فرهنگی و بخش خصوصی به منظور مرمت، بازسازی و ساخت هتل عمارت وزیری امضاء شد.

901/900

کد خبر: 912279

وب گردی

وب گردی