نمایشگاه کتاب کردستان افتتاح می شود

سیصد و پنجاه هشتمین نمایشگاه استانی کتاب صبح فردا یکشنبه 13 اسفندماه با حضور معاون وزیر فرهنگ اقلیم کردستان افتتاح می­ شود.

به گزارش ایسکانیوز از نمایشگاه­ های فرهنگی ایران، هفتمین دوره نمایشگاه کتاب استان کردستان از 13 تا 18 اسفند در شهر سنندج برگزار می ­شود.

در این دوره 338 ناشر از سراسر کشور و 12 ناشر لاتین درمجموع 64 هزار و 13 عنوان کتاب را در 230 غرفه در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

از استان 14 ناشر در نمایشگاه حضور دارند و 7 کتاب‌فروشی منتخب سنندج نیز با ستاد نمایشگاه همکاری دارند و بن­ های توزیعی تا دو هفته بعد از برگزاری نمایشگاه در این کتاب‌فروشی‌ها اعتبار دارد. برای حمایت از ناشرانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، بخش فروش متمرکز کتاب­هایی از 40 ناشر را عرضه می­کند. مبلغ 400 میلیون تومان بن یارانه­ای خرید کتاب با تخفیف 20 درصدی از طریق بانک شهر مستقر در نمایشگاه در بین بازدیدکنندگان توزیع می­گردد.

نشست قرآن و مقابله با جریان تکفیری، زن، فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، اقتصاد نشر با محور اقتصاد مقاومتی، رونمایی از تازه های نشر استان، وحدت ادیان وتسامح دینی از دیدگاه قرآن، شعرخوانی، برگزاری نشست ادبیات پایداری، نشست تجزیه‌ و تحلیل اشعار حافظ و مثنوی، بررسی داستان‌نویسی در کردستان، میزگرد بررسی کتابخانه­های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، نشست از پست و بلند ترجمه، نشست جایگاه ادبیات کردی در ادبیات ایرانی، نشر استانی (چالش­ها و راهکارها)، تاریخ. تاریخ‌نگاری و تصحیح متون در کردستان، نقش رسانه در ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، ایستگاه نقاشی و سرگرمی کودکان و نوجوانان ازجمله برنامه­ هایی است که برای بخش جنبی نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

هفتمین نمایشگاه کتاب استان کردستان از 13 تا 18 اسفند از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 20 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی پذیرای علاقه ­مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

502

کد خبر: 912442

وب گردی

وب گردی