عبدی افتخاری :خودم در کره اسکی کردم و دیدم شوخی نیست/ در صورت تعویق مسابقات قهرمانی آسیا، هوا گرم‌تر می‌شد

رئیس فدراسیون اسکی گفت: من خودم در المپیک کره اسکی کردم و در مسیر قرار گرفتم، دیدم که شرایط به چه صورت است، برف کاملاً متفاوت بود و فهمیدم شوخی نیست.

به گزارش ایسکانیو ز، سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی در نشست خبری در خصوص مسابقات اسکی قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان اظهارداشت: یکی از اساسی‌ترین شاخص‌های توسعه در یک منطقه میزبانی است. ما برای نخستین بار مسابقاتی را در این سطح برگزار می‌کنیم که ۱۰ کشور خارجی حضور خواهند داشت. همه تلاش کردیم تا شرایط برای میزبانی محیا شود. نماینده فدراسیون جهانی هم حضور دارد، همه تلاش می‌کنیم در وهله اول میزبان خوبی باشیم و در باب دوم سکو کسب کنیم.

وی در خصوص تعداد نفرات حاضر در این مسابقات گفت: ۷۰ ورزشکار مرد و ۲۵ ورزشکار زن حضور دارند، از کشور ایران نیز علاوه بر بزرگسالان، تیم جوانان و یک تیم منتخب از کشور هم حضور دارند. تیم جوانان برای کسب تجربه و استفاده از میزبانی در مسابقات شرکت می‌کند.

* تمامی هزینه‌ها و منافع مسابقات را پیست دربندسر تقبل کرده

رئیس فدراسیون اسکی درباره هزینه میزبانی و اینکه آیا اسپانسری جذب کرده‌اید یا خیر، عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با پیست دربندسر امضا کردیم که تمامی منافع و هزینه‌ها را پیست متقبل شده است. آنها در فرایند کاری خود اسپانسر هم جذب کرده‌اند.

عبدی افتخاری درباره کشورهای حاضر در مسابقات هم یادآور شد: قزاقستان، پاکستان، قرقیزستان، افغانستان، چین تایپه، کره جنوبی، تاجیکستان، ازبکستان، هند، مغولستان و ایران در مسابقات حضور دارند همه تیم‌ها نیز با مهره‌های اصلی شرکت می‌کنند. با توجه به پایان مسابقات المپیک اگر می‌خواستیم مسابقات قهرمانی آسیا را عقب بیاندازیم هوا گرم‌تر می‌شد البته المپیک هم مسابقات ما را تحت‌الشعاع قرار داده است.

* انتظار کسب جایگاه داریم

رئیس فدراسیون اسکی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر شانس مدال در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان کرد: در فضای مسابقات وقتی شرایط ایده‌آل باشد کیفیت برگزاری هم بالا می‌رود. یکی از مشکلات ما در المپیک این بود که ورزشکاران پیست را نمی‌شناختند، سرمای هوا نیز بی‌سابقه بود اما بچه‌های ما در پیست دربندسر یک گام جلو هستند، ما انتظار کسب جایگاه و سکوهای خوب داریم.

* برای کسب جایگاه اول باید تکنولوژی زیرساخت‌ها را درست کرد

عبدی افتخاری در ادامه صحبت‌هایش در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که در خصوص تحلیلش از بازی‌های المپیک زمستانی پرسید، گفت: برای رفتن روی سکو اول باید زیرساخت‌ها را درست کرد و پیست‌ها نیز باید به روز شوند. در کره و کشورهایی که صاحب جایگاه شده‌اند تکنولوژی زیرساخت‌ها پیشرفته است، بچه‌های ما در کره با مشکل برودت هوا روبرو بودند. وقتی تمرین کردند گفتند پیست سرد است و نمی‌شود اسکی کرد، تمرینات آنها آزاد بود و نمی‌توانستند بین دروازه حرکت کنند.

وی افزود: خودم اسکی کردم، وقتی در مسیر قرار گرفتم دیدم چه خبر است و شوخی نیستبرف طبیعی با برف یخی متفاوت است، اگر بچه‌های ما اندکی دیرتر مسابقه می‌دادند نتایج بهتری کسب می‌کردند. نکته دوم اینکه ما از «زمان» به سکو می‌رسیم یعنی در رشته انفرادی زمان تأثیرگذار است . فروغ عباسی زمانش ۲۵ ثانیه بهتر از المپیک سوچی بود، کیادربندسری هم خوب کار کرد اما آیا می‌توان با دست خالی به دعوای کسی رفت که تفنگ دارد؟ عزیزی مصاحبه کرده و گفته بود ۲۰ روز تمرین کرده‌ایم ورزشکاران ما ۲۰ روز در اتریش بودند، یک هفته در ترکیه تمرین کردند و یک هفته هم مسابقه دادند اما ورزشکاران دیگر کشورها ۹ ماه تمرین کرده‌اند.

* باید دانش روز دنیا را به کشور بیاوریم

عبدی افتخاری با بیان اینکه باید دانش روز دنیا را به کشور آورد، گفت: از سال قبل این کار را شروع کرده‌ایم، یک مربی صاحب سبک به ایران آمد و دو هفته کار کرد. پروژه استعدادیابی را هم شروع کرده‌ایم، ما باید دانش مربیان خودمان را با مربیان جهانی پیوند بزنیم. من امروز در جلسه کمیته ملی المپیک هم گزارش کاملی ارائه کرده و همه نکات را گفتم.

* ورزش ما نخبه پروری است

رئیس فدراسیون اسکی در پایان درباره اینکه برای المپیک ۲۰۲۲ پکن هدف‌گذاری‌تان چیست؟ خاطرنشان کرد: ورزش ما نخبه‌پروری است ما برنامه استعدادیابی را آغاز کرده‌ایم و باید برای دو المپیک آینده روی رده سنی ۹-۱۰ سال سرمایه‌گذاری کرده و تمامی انرژی‌ما را روی نخبه‌ها بگذاریم.

602

کد خبر: 912452

وب گردی

وب گردی