تصمیم‌گیری در مورد شاخص‌های تامین مالی در صنعت برق

پانزدهمین نشست شورای راهبری مدیریت استراتژیک صنعت برق با حضور اعضای این شورا در شرکت توانیر برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در این جلسه اهداف دوازده گانه استراتژیک تعریف شده به همراه شاخص‌های کلیدی عملکرد، مراحل تبیین و تدوین استراتژی‌ها در رویکرد توصیفی و شناسایی و تعیین استراتژی‌های مرتبط با شاخص‌های مربوطه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست پس از تصمیم گیری در مورد شاخص‌های هدف تامین مالی، از سوی دکتر گوهری رییس کارگروه تجارت خارجی شاخصهای هدف مرکزیت تبادل برق در منطقه مطرح و دو شاخص سهم ایران از تبادلات برق و نرخ رشد حجم تجارت نسبت به سال قبل مورد تایید قرار گرفت و کارگروه شرکت مدیریت شبکه پیشنهاد یک شاخص توانمندساز را برای هدف مذکور در جلسه آینده ارایه کرد.

همچنین هدف تاب آوری شبکه و توانمندی صنعت در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و دکتر ابراهیم نژاد رییس کارگروه مربوطه شاخصهایی را با عنوان های ضریب آمادگی شبکه انتقال وفوق توزیع، مدت زمان برگشت پذیری شبکه به حالت عادی بعد از شرایط اضطرار، هزینه و خسارات وارده به شبکه بر اثر حملات سایبری ومیزان استقرار ستاد سامانه فرماندهی سانحه در صنعت برق مطرح و مقررشد کارگروه ذی ربط طبق نظرات حاضران در جلسه به اصلاح شاخصها و تدوین آنها به گونه ای که قابل اندازه گیری باشند، بپردازد.

همچنین مقرر شد در خصوص شاخص پاسخگویی به شکایات از دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات توانیر نظرخواهی شود.

این گزارش همچنین حاکی است سایر اهداف باقیمانده از اهداف استراتژیک صنعت برق طی یکی دو جلسه آینده مطرح و جمع بندی نهایی خواهد شد.

گفتنی است چشم انداز، ماموریت و ارزشهای محوری شرکت مادر تخصصی توانیر از مواردی است که در فاز اول طرح استقرار نظام مدیریت استراتژیک صنعت برق در افق 1404 طی جلسات متعدد شورای راهبری مدیریت استراتژیک صنعت برق تدوین و پس از بررسی و اصلاح در آذر سال جاری مورد تصویب هیات مدیره شرکت توانیر قرار گرفته است.

402

کد خبر: 912499

وب گردی

وب گردی