احمد سالک: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به بسط عدالت کمک می کند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان نقش عمده ای در بالابردن اعتماد مردم نسبت به مسئولان دارد گفت: عده ای از مسئولان تحت عنوان حقوق های نجومی اموال کشور را غارت کردند تمامی باید به بیت المال بازگردانده شود.

احمد سالک نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در خصوص طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان نقش بسیار عمده ای در بالا بردن اعتماد مردم به مسئولان نظام دارد به این معنا که قوانین تنها در اختیار یا برای یک عده خاص نیست بلکه کسانی که اموال نامشروعی را در اختیار گرفتند باید این اموال را به بیت المال برگردانند و این موضوع یکی از اصول اساسی حاکمیت اسلام است که باید جدی گرفته شود و در برخورد با این افراد کوتاهی صورت نگیرد.

وی اضافه کرد: بالاخره عده ای از مسئولان تحت عنوان حقوق های نجومی اموال کشور را غارت کردند همچنین این اموال را به نام خانواده خود خریداری کردند که تمامی باید به بیت المال بازگردانده شود.

سالک اظهار کرد: اموالی که از ناحیه حقوق های نجومی خریداری شده و به اسم خانواده هایشان ثبت شده است باید بازگردانده شود چرا که این موضوع یکی از اصول اساسی اسلام و قانون اساسی است و همچنین مجلس تلاش خود را برای رسیدگی و اجرایی شدن این طرح انجام می دهند و به دنبال اجرای آن است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره تاثیرات طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در جامعه اظهار کرد: اولین تاثیری که این طرح دارد این است که انسجام درون تشکیلاتی نظام را تقویت می کند؛ دوم اینکه به بالابردن میزان اعتماد مردم نسبت به مسئولان کمک می کند؛ برای استحکام نظام بسیار مثبت است؛ این طرح باعث می شود که مسئولان حواسشان را جمع کنند که دیگر دخالتی در اموال بیت المال نکنند و در نهایت اینکه حقوق همه مردم رعایت خواهد شد و به بسط عدالت می انجامد.

وی در پایان تصریح کرد: این طرح آثار بسیار مثبتی را برای جامعه و کشور به ارمغان خواهد آورد و همچنین حرفی برای دنیا دارد؛ علاوه بر تمامی اینها اجرای عدالت باید در جامعه اجرا و پیاده شود که یکی از راههای اجرای عدالت همین طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان است

304

کد خبر: 912513

وب گردی

وب گردی