ظرفیت‌های خوبی در صنایع تبدیلی استان اردبیل ایجاد شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل نقطه قوت استان در حوزه گردشگری سلامت است.

به گزارش ایسکانیوز، علی نواداد، در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل افزود: استانداری اردبیل حمایت‌های لازم را برای تأمین فضای مناسب جهت توسعه این مرکز که در ایجاد نشاط در خانواده ها نقش بسزایی از زمان راه اندازی داشته خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در 4 سال گذشته ظرفیت‌های خوبی در صنایع تبدیلی استان اردبیل ایجاد شده است اظهارکرد: با توجه به تولید سالانه حدود 5 میلیون تن سیب زمینی در کشور که تا 6 میلیون تن نیز قابل افزایش است ایجاد پایلوت تولید نشاسته پلیمری (حفاری) قابل استفاده در صنعت نفت توسط جهاددانشگاهی استان اردبیل می‌تواند یکی از مهم‌ترین صنایع تبدیلی این محصول باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی های زیربنایی برای فرآوری محصولات کشاورزی که خام فروشی می شود انجام گیرد یادآورشد: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از قطب های کشارزی کشور است به همین خاطر توسعه صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی در استان ضرورت دارد و جهاددانشگاهی با تجارب خوب خود می تواند در این عرصه ورود کند.

در این دیدار رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به توسعه گردشگری در استان اردبیل افزود: با استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی که در استان اردبیل وجود دارد می‌توان زمینه‌ توسعه استان را فراهم کرد.

مهران اوچی اردبیلی بر ضرورت توجه به حوزه گردشگری بویژه گردشگری سلامت تأکید و تصریح کرد: با ارتقاء فعالیت های مرکز درمان ناباوری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل می توان برخی از مشکلات و نیازهای مردم به ویژه هم استانی‌ها را در خصوص درمان نازایی که میزان آن نسبت به سایر استان ها بیشتر است برطرف ساخت.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت های این مرکز نیاز به تخصیص فضای فیزیکی مناسب دارد که تحقق آن مساعدت های استاندار اردبیل به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان را می طلبد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل اضافه کرد: این نهاد آمادگی لازم را برای راه‌اندازی پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته پلیمری را دارد که تسریع و عملیاتی شدن آن، نیاز به همراهی و مساعدت مسئولان استان به ویژه استاندار و نمایندگان استان دارد.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی که از رسالت های مهم جهاددانشگاهی اردبیل است ادامه داد: خبرگزاری های دانشجویان ایران (ایسنا) و بین المللی قرآن (ایکنا) وابسته به جهاددانشگاهی، دو بازوی مهم اطلاع رسانی در سطح استان هستند که آماده همکاری با استانداری اردبیل در جهت معرفی بیشتر استان است.

اوچی اردبیلی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی اردبیل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، در حوزه آموزشی به دنبال بسترسازی در زمینه های مختلف مهارت‌افزایی، کارآفرینی و اشتغالزایی برای فراگیران این دوره های آموزشی است.

900

کد خبر: 912542

وب گردی

وب گردی