پیشروی  فوق العاده ارتش سوریه در غوطه شرقی

ارتش سوریه بر شهرک‌های "اوتایا"، "النشابیه"، "حرزما"، و "مزارع الریحان" در غوطه شرقی دمشق مسلط شد. "حوش الصالحیه" و "تل فرزات" نیز توسط ارتش آزاد شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اعلام الحربی، ارتش سوریه در پی درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی و افراد مسلح توانست بر شهرک اوتایا در منطقه المرج در شرق غوطه شرقی تسلط یابد. همچنین ارتش مساحت‌های زیادی از زمین‌های زراعی در اطراف این شهرک را تحت تصرف خود درآورد.

ارتش سوریه بر شهرک استراتژیک اوتایا در جنوب گردان دفاع هوایی تسلط یافته، تسلط بر این شهرک منجر به محاصره مقرهای گروه‌های شورشی در شهرک النشابیه و اطراف آن می‌شود، به طوریکه نیروهای شورشی و تروریست‌ها ناگزیر به عقب‌نشینی و عدم مقابله با نیروهای نظام شدند که زمینه تسلط بر دو شهرک النشابیه و حرزما را فراهم کرد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، نیروهای نظام سوریه تقریبا کنترل کاملی روی شهرک "الشیفونیه" یافته‌اند، در حالی که خبرگزاری فرانسه تاکید کرد، نیروهای نظام سوریه در پی درگیری‌های شدید با گروه‌های مخالف مسلح پیشروی دیگری در مناطق شرق و جنوب شرق غوطه داشتند.

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در غوطه شرقی دمشق بعد از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی بر روستای "حوش الصالحیه" و منطقه استراتژیک "تل فرزات" تسلط یافت.

منابع وابسته به نظام سوریه همچنین گفتند، ارتش سوریه توانست بر مزارع الریحان در شمال و شمال شرق غوطه تسلط یابد و خط امنیتی در اطراف بیمارستان ابن سینا و مدرسه پرستاری را توسعه دهد.

نیروهای ارتش سوریه در حال تثبیت مواضع خود در منطقه تل فرزات هستند و به سمت چند شهرک اطراف آن که در دست تروریست‌هاست در حال پیشروی هستند.

شبکه الجزیره نیز با اذعان به پیشروی ارتش سوریه بر شهرک‌های غوطه شرقی در ریف دمشق به نقل از گروه "جیش الاسلام" یکی از گروه‌های شورشی که با ارتش سوریه می‌جنگد، اعلام کرد، نیروهای این گروه از دو شهرک النشابیه و حرزما به تل فرزات در اطراف شهرک النشابیه عقب‌نشینی کردند. این در حالی است که تعقیب و گریز در این منطقه از هفت روز پیش در جریان است.

در این راستا ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، اقدامات تحریک آمیز تروریست‌ها در غوطه شرقی انجام عملیات زمینی ارتش سوریه را با همکاری نیروی هوایی روسیه تبدیل به یک ضرورت گریزناپذیر کرده است.

در سایه پیشروی میدانی ارتش سوریه دیده بان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان است مدعی شده است، نیروهای نظام سوریه بر ۱۰ درصد مساحت غوطه شرقی تسلط یافته‌اند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت، نیروهای نظام سوریه توانستند روز شنبه بر دو شهرک الشیفونیه و اوتایا در شرق و جنوب شرق منطقه محاصره شده مسلط شوند.

بنا بر ادعای دیده بان حقوق بشر سوریه، نیروهای نظام سوریه با تسلط بر منطقه‌ای در جنوب شرق غوطه که شامل حرزما و النشابیه است تنها بر ۱۰ درصد از این منطقه تسلط یافته‌اند.

کد خبر: 912618

وب گردی

وب گردی