تداوم رکود در بازار پوشاک/ تولیدکنندگان دستفروش شدند

رییس اتحادیه پیراهن دوزان با اشاره به تداوم رکود در بازار گفت: شرایط بد تولید منجر به تعطیلی واحد های تولیدی و دستفروش شدن تولید کنندگان شد.

مجتبی درودیان، رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به تداوم رکود در این صنف گفت: متاسفانه با وجود این که در روزهای پایانی سال به سر می بریم اما رکود هنوز در بازار وجود دارد.

او تصریح کرد: یکی از دلایل این رکود این است که هنوز بسیاری از سازمان ها عیدی کارمندان خود را نداده اند و همین امر موجب کاهش تقاضا شده است.

درودیان تصریح کرد: از طرفی کاهش تعرفه واردات پوشاک منجر به جولان پوشاک وارداتی در بازار شده است. این در حالی است، زمانی که تعرفه واردات ۲۰۰ درصد بود پوشاک از طریق قاچاق به کشور وارد می شد اما در حال حاضر وضع تعرفه ۵۰ درصدی موجب افزایش بی رویه واردات رسمی شده است و متاسفانه هیچ سازمان و نهادی هم پیگیر این موضوع نیست.

رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه های بهاره گفت: پوشاک در این نمایشگاه ها با تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصدی به فروش می رسد و تولید کننده تنها به دنبال این است که درشب عید شرمنده کارگران نباشد و دیگر به سود نمی اندیشد.

او با انتقاد از وضعیت تولید در کشور گفت: در سال جاری قیمت پوشاک تولید داخل نه تنها افزایش نیافت بلکه بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان برای این که مجبور به تعطیلی نشوند، اجناس خود را با قیمتی پایین تر از سال گذشته روانه بازار کردند.

درودیان تاکید کرد: در این شرایط بسیاری از تولیدکنندگان به دستفروشی روی آورده اند و در حالی دستفروشی می کنند که دارای پروانه کسب هستند اما شرایط بد تولید و عدم حمایت دولت آنها را مجبور به این کار کرده است.

او خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت برای وضع بد تولید و رکود بازار چاره ای بیاندیشد.

401

کد خبر: 912620

وب گردی

وب گردی