سلطان مار از خودکامگی می گوید/ما همه سلطان ماریم

کارگردان نمایش سلطان مار که  از 13 اسفند ماه در تالار استاد خسرو خورشیدی تماشاخانه هنر اجراهای عمومی خود را آغاز می کند از انگیزه های اجرای این نمایشنامه سخن گفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی نمایش «سلطان مار»؛ احمد اسلامی زیرکی کارگردان این نمایش با اشاره به فضای افسانه گون این نمایش عنوان کرد: آثار بیضایی جایگاه ویژه ای در تئاتر ما دارد و این اهمیت بر کسی پوشیده نیست اما به نظرم نمایشنامه سلطان مار یکی از متفاوت ترین آثار اوست.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اندیشه و تفکر در آثار بهرام بیضایی ادامه دارد: نمایشنامه های آقای بیضایی عموما ترکیبی از فلسفه و نقد روشنفکرانه به جامعه هستند اما در این میان او هرگز سخن گفتن از مسائل اساسی انسان را فراموش نمی کند. نمایشنامه سلطان مار هم با حرکت در بستر افسانه و قصه سعی در نقد قدرت تک صدایی دارد.

وی با تاکید بر جای خالی آثار ارزشمند درام نویسان ایران در تئاتر دانشگاهی افزود: گروه ما ترکیبی از دانشجویان تئاتر است که بر اساس نظریه کارناوالسک باختین به این اجرا رسیده است و من فکر می کنم در تئاتر دانشجویی جای نظریه و نگاه نو به آثار ارزشمند درام نویسان ایرانی خالیست.

بر اساس اعلام روابط عمومی این نمایش، بلیت سه روز نخست برای دانشجویان با تخفیف 50 درصد ارائه می شود.

نمایش سلطان مار برای اولین بار در دهه 40 و به کارگردانی نویسنده اثر در تالار 17 شهریور (سنگلج) به روی صحنه رفت که اجراهای آن پس از چند شب متوقف شد. همچنین بعد از انقلاب و در دهه 70 گلاب آدینه و شهره لرستانی هرکدام اجراهای موفقی از این نمایشنامه را به روی صحنه بردند.

بازیگران این نمایش عبارت اند از: احمد عظیمی، محمد دهملائی، یگانه رجبی، مرتضی سلطان ، محمد مهدی بهتابان، پوریا هدایتی فر، حامد رسول آبادی، پرستو پیراسته فرد، پریسا جوادی، بهاره امین،علیرضا نیکخواه، طاها خانجانی، دلنیا بهرامی، مجید عیوضی.

مینا صادقی، رها نقوی و مهدی احمدی گروه موسیقی این نمایش اند.

دیگر عوامل نمایش سلطان مار عبارت اند از؛ بازیگردان: دانیال خیری خواه، طراح لباس: لیلا طاهری، دستیار کارگردان: سهیل داوودی، طراح گریم: پریا پیوستی، طراح نور هاشم جاوید. طراح پوستر و بروشور و تصویر ساز: حامد رسول آبادی. عکاسان تمرین و صحنه: رحمان نوذری،رعنا زارعی، مهدی بهتابان. ساخت تیزر: علیرضا بلوون، پریسا توکلی.

نمایش سلطان مار از 13 لغایت 24 اسفند در تالار استاد خورشیدی تماشاخانه هنر به آدرس خیابان مفتح، خیابان ورزنده جنب دانشکده سینما و تئاتر اجرا خواهد شد.

503

کد خبر: 912767

وب گردی

وب گردی