پیش‌بینی ثبات بازار ارز برای سال آینده/ بسته پولی ۱۹ بندی بانک مرکزی در راه است

قائم مقام بانک مرکزی از تدوین بسته ۱۹ بندی برای بازار پول خبر داد و گفت: بانک مرکزی همواره تلاش هایی را برای ثبات نرخ در بازار ارز انجام می دهد و امیدواریم که این تلاش ها برای ثبات بازار ارز به نتیجه مطلوب برسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اکبر کمیجانی صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه مجمع عمومی بانک مرکزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال این سوال که رئیس جمهور در سخنرانی امروز خود از بسته 19 بندی برای مدیریت بازار خبر دادند ولی بسته بانک مرکزی که در هفته های اخیر رونمایی و اجرا شد 3 بند شامل اواراق گواهی سپرده ریالی، اوراق گواهی سپرده ارز بنیان و پیش فروش سکه داشت؛ سایر بندهای بسته شامل چه مواردی می شود؟ گفت: این بسته 19 بندی کل مجموعه سیاست های پولی و ارزی کشور است که البته هنوز به مرحله تصویب نرسیده است.

او در پاسخ به این سوال مبنی براینکه بندهای این بسته باید توسط شورای پول و اعتبار به تصویب برسد یا نه؟ اظهارداشت: ممکن است بخش هایی از این بسته نیاز به تصویب در شورای پول و اعتبار داشته باشد، اما برخی دیگر بدون نیاز به مصوبه شورای پول و اعتبار اجرایی شوند.

قائم مقام بانک مرکزی در پاسخ به این سوال بعدی ما که آیا ممکن است نرخ سود بانکی تغییر کند؟ گفت: در این خصوص باید بررسی های لازم انجام شود و زمانی که شرایط اقتصادی کشور اقتضا کند، نرخ سود تعیین می شود.

او درباره بازار ارز نیز گفت: بانک مرکزی این بازار را مدیریت می کند و نرخ در این بازار مدیریت شده است. کمیجانی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است بازار ارز تا همیشه همین روال را داشته باشد؟گفت: امیدواریم شرایط در بازار ارز بهبود یابد و نرخ ها پایدارتر شود.

کمیجانی در پاسخ به این سوال که آیا نوید بازار ارز با ثبات و پایدار را برای سال آینده به مردم می دهید؟ تصریح کرد: بانک مرکزی همواره تلاش هایی را برای ثبات نرخ در بازار ارز انجام می دهد و امیدواریم که این تلاش ها برای ثبات بازار ارز به نتیجه مطلوب برسد.

قائم مقام بانک مرکزی درباره رتبه بندی بانک ها نیز اظهارداشت: شرکت اعتبارسنجی در دو مرحله گزارشی را در آبان و بهمن ماه برای سال های 93 و 94 به بانک مرکزی ارائه کرده و این روند ادامه دارد. وی در پایان گفت: این رتبه بندی با شاخص های بیشتر برای سال های 95 و 96 ادامه خواهد یافت.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 912782

وب گردی

وب گردی