اجرای پروژه ساخت پلاسکو متوقف شد

روابط عمومی بنیاد مستضعفان اعلام کرد: به دنبال بستن راه ورودی کارگاه ساخت پلاسکو، عملیات خاک برداری از سوی پیمانکار بنیاد مستضعفان متوقف شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در پی عدم همکاری و کارشکنی گروهی از کسبه ساختمان پنج طبقه کنار پلاسکو، عوامل مسئول شهری با نصب بلوک های بتنی و پلمپ کارگاه مانع اجرای عملیات خاک برداری و جابجایی نخاله ها در زمین پلاسکو شدند.


سرپرست کارگاه 'ساخت پلاسکو ' در خصوص اهم اقدامات انجام شده به جز تجهیز کارگاه ها گفت: در پی آغار عملیات اجرایی در ساخت ساختمان پلاسکو از دهه فجر تاکنون جهت بررسی وضعیت لایه های خاک و عملیات ژئوتکنیک 8 گمانه دستی با 48 نمونه برداری خاک به عمق 35 متر و 8گمانه ماشینی با 90 نمونه برداری به عمق 90 متر و همچنین 3هزار متر مربع خاک برداری صورت گرفته است.


او افزود: هفته گذشته در یک اقدام اعلام نشده قبلی با استقرار بلوک های بتنی کارگاه تا اطلاع ثانونی پلمپ و عملیات خاک برداری متوقف و متاسفانه حتی امکان تخلیه کامل ماشین آلات مستقر در کارگاه هم فراهم نشد.


عبیدی بیان کرد: همانطور که بارها بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اعلام کرده عدم همکاری و هماهنگی همه مسئولان موثر و کسبه ساختمان پلاسکو نتیجه ای جز به تاخیر افتادن اجرای پروژه نخواهد داشت.


ساختمان پلاسکو که بیش از 580 کسبه در آن دارای واحدهای تجاری بودند، در حادثه آتش سوزی 30 دی ماه سال 95 فرو ریخت.
پیش از این رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اعلام کرده بود که عملیات اجرای ساخت ساختمان جدید پلاسکو همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در 13 طبقه آغاز می شود.


«محمد سعیدی کیا» گفت: ساختمان جدید در 100 هزار متر مربع زیربنا در هشت طبقه روی زمین و پنج طبقه زیر زمین احداث می شود.


او با اشاره به هماهنگی های انجام شده با قوه قضائیه و شهرداری تهران، اظهارکرد: ساختمان جدید در زمینی به وسعت 9هزار و 400 متر مربع ساخته می شود و بنیاد مستضعفان انتظار دارد با توجه به ابعاد ملی این پروژه، انتظارات مردم و کسبه پلاسکو و همه سازمان ها و نهادها در احداث این ساختمان جدید تامین شود و امیدواریم با تلاش همه دست اندرکاران بنیاد، ساختمان جدید احداث شود.

401

کد خبر: 912787

وب گردی

وب گردی