پیش بینی بارش های پراکنده طی 72 ساعت آینده در ارتفاعات دنا

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، با ورود سامانه جدید به استان بارش‌های پراکنده برای 72 ساعت آینده در ارتفاعات دنا در نقطه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، ولی بهره مند روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وضعیت جوی منطقه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در 24 ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.
وی افزود: همچنین هوای این منطقه در 48 ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج حدود سه متر است.
وی یادآور شد: در 24 ساعت گذشته امامزاده جعفر با بیشینه دمای 22 درجه گرم‌ترین و سی سخت و یاسوج با کمینه دمای 6 درجه سردترین نقاط استان بودند.
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هوای روزهای شنبه و یکشنبه را برای انجام عملیات جست و جو مساعد پیش بینی کرده بود.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشوررا دارد..
در روزهای گذشته در چند مرحله قسمت‌هایی از پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.
پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج ‌شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.
پنجمین محموله بقایای پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی که در چهاردهمین روز جست‌وجو توسط امدادگران هلال احمر و تکاوران ارتش پیدا شده بود به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شد.

900/900

کد خبر: 912831

وب گردی

وب گردی