اعلام نتایج کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز اسباب‌بازی اعلام شد

هشتمین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز دبیرخانه شورای نظارت بر ساخت، طراحی و تولید اسباب بازی در اسفند 96 برگزار و نتایج آن اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این کمیسیون 64 پرونده مورد بررسی و صدور رأی قرار گرفت که از این تعداد، 33 پرونده ثبتی، یک نمونه درخواست مجوز تولید و 30 اسباب‌بازی مربوط به بخش واردات در گمرک‌های مربوط به حوزه ستادی دبیرخانه بود.

بر همین اساس از مجموعه پرونده‌های ثبتی، 25 پرونده از نظر ثبت بدون‌مانع تشخیص داده شد که از نظر گروه‌بندی چهار پرونده حرکتی مهارتی، 10 نمونه در گروه آموزشی و کمک‌ آموزشی، سه سرگرمی فکری، هفت اسباب‌بازی فرهنگی‌هنری و یک مورد در گروه الکترونیکی و رایانه‌ای قرار داشت.

همچنین از مجموع پرونده‌های متقاضی مجوز تولید با 2 پرونده موافقت شد و 8 پرونده‌ی درخواست ثبت به دلیل عدم احراز شرایط در کمیسیون رأی نیاورد.

در عین حال با مجوز تولید یکی از نمونه‌های ثبتی که در گروه حرکتی و مهارتی قرار داشت نیز موافقت و 7 مورد دیگر آن به بررسی بیشتر نیاز داشت.

در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌ها در 6 گروه ‌»حرکتی مهارتی»، «آموزشی و کمک آموزشی»، «فکری»، «فرهنگی هنری»، «کمک درمانی»، «الکترونیکی و رایانه‌ای» مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌گیرد.

دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های جدید، اقدام به تهیه فهرستی برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

هدف از این کار، معرفی طراحان اسباب بازی به جامعه تولیدکنندگان و سرآغاز کاری جدید و افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور است امری که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش ابتکار تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.

502

کد خبر: 912873

وب گردی

وب گردی