طه هاشمی سفیر جدید ایران در واتیکان می شود/ دلایل عزل  وی از دانشگاه آزاد چه بود!

این استعفا که در شرایط تغییر و تحولاتی کلان مدیریتی در دانشگاه توسط رسانه ها به عزل طه هاشمی از دانشگاه آزاد اسلامی توسط مدیریت جدید تعبیر شد، دلایلی و مدارک مدیریتی و شخصی داشت که مدیران جدید دانشگاه آزاد جهت حفظ آبروی طه هاشمی هیچ وقت از آنها رونمایی نکردند.

گروه سیاسی ایسکانیوز ؛ منابع آگاه در وزارت خارجه از رایزنی های گسترده و فشار بی سابقه به محمد جواد ظریف برای معرفی حجت الاسلام هاشمی معاون مستعفی دانشگاه آزاد اسلامی جهت تصدی سفارت کشورمان در واتیکان با حکم رئیس جمهور خبر می دهند .

۲۱ اسفند سال گذشته خبر استعفای حجت الاسلام سید طه هاشمی از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و قبول آن توسط میرزاده علی رغم میل وی منتشر شد. این استعفا که در شرایط تغییر و تحولاتی کلان مدیریتی در دانشگاه توسط رسانه ها به عزل طه هاشمی از دانشگاه آزاد اسلامی توسط مدیریت جدید تعبیر شد، دلایلی و مدارک مدیریتی و شخصی داشت که مدیران جدید دانشگاه آزاد جهت حفظ آبروی طه هاشمی هیچ وقت از آنها رونمایی نکردند. البته مدیران جدید دانشگاه همواره نسبت به نوع مدیریت فرهنگی سابق انتقاد فراوانی داشتند اما به نظر می رسد اصرار بر اینکه جدایی طه هاشمی خیلی سریع و بدون وقفه به عنوان اولین تغییر صورت پذیرد دلایل و مدارک دیگری هم داشته است.

بنا بر این گزارش این روزها که حجت الاسلام سید طه هاشمی معاون سابق فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی پس از پایان ماموریت حجت الاسلام ربانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان در سکوت خبری به عنوان یکی از گزینه های تصدی سفارت جمهوری اسلامی در واتیکان مطرح شده است باید در نظر داشت بدون در نظر گرفتن اسناد و مدارکی که منجر به برکناری وی از دانشگاه آزاد اسلامی شده است می تواند تبعات جبران ناپذیری در حوزه روابط مذهبی کشورمان با محافل مسیحی به خصوص کلیسای واتیکان داشته باشد.

از آنجا که برخی از این اسناد و مدارک در خارج از کشور جمع آوری شده به یقین در اختیار دشمنان جمهوری اسلامی ایران نیز قرار دارد. از این رو چنانچه این اسناد توسط رسانه های بیگانه منتشر شود می تواند حیثیت دیپلماسی مذهبی کشور را در شرایطی که بیش از پیش نیازمند بهبود گفتگوها و روابط مذهبی هستیم را مورد خدشه قرار دهد.

طه هاشمی که قبل از حضور در دانشگاه آزاد در سوابق خود معاونت اسفندیار رحیم مشایی را نیز در کار نامه داشته است در اظهار نظری اعلام کرده بود که افتخار همکاری با رحیم مشایی نصیب هر کسی نمی شود.

منبع:آنا

303

کد خبر: 912924

وب گردی

وب گردی