شکست دومین ارتش ناتو در لشکرکشی به سوریه

45 روزی می شود که ترکیه به بهانه مبارزه با تروریست هایی که در مرزهای جنوبی این کشور هستند، به سوریه و منطقه عفرین لشکر کشی کرده و زیر بار آتش بس اعلام شده توسط سازمان ملل نرفته است، تا به امروز، این ارتش، به عنوان دومین ارتش ناتو نتوانسته پیشروی های آن چنانی در این منطقه داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، منطقه عفرین با مرکز این شهر شامل ۸ ناحیه می شود که در نواحی جندرس،بِلبِل، شرا و بناتا درگیری های شدیدی بین نیروهای ترکیه و ارتش کرد در جریان است.

نواحی تحت کنترل ارتش ترکیه

تا این لحظه مرکز ناحیه بِلبِل توسط ارتش ترکیه و گروه های شبه نظامی تندرو جهادی وابسته به این کشور کنترل شده، اما مرکز ناحیه راجو و جندرس همچنان در دست نیروهای کرد است.

آمار تلفات در عفرین تا به امروز

ارتش ترکیه روزانه به وسیله هواپیماهای جنگی، مناطق مختلف عفرین را بمباران می کند. تا به امروز حدود ۶۳۰ زخمی و نزدیک به ۲۱۵ غیر نظامی کشته شده اند. در حال حاضر نبرد سنگینی در این جبهه ها ادامه دارد اما چیزی که از این رویداد میدانی به چشم می خورد این است که نیروهای کرد، مقاومت وصف ناپذیری در مقابل تهاجمات ارتش ترکیه و گروه های وابسته به آن انجام می دهند و در حال حاضر ارتش ترکیه از لحاظ بعد استراتژیک، در برخی مسیرها ۵ و در دیگر مسیرها ۶ کیلومتر ورود عمقی داشته است.
این درحالی است که دور تا دور منطقه عفرین توسط ارتش ترکیه و گروه های وابسته به صورت یک کمربند امنیتی به هم متصل شده است.
نیروهای کرد می گویند از مناطق تحت تصرف ارتش ترکیه تنها می توان به عنوان مناطق جنگی نام برد نه مناطق تصرف شده، زیرا این مناطق روستاهایی هستند که محل درگیری دو طرف بوده و نیروهای کرد به دلیل آسیب نرسیدن به اهالی روستاها، اقدام به تخلیع آن ها کرده اند، بنابراین آنجا تبدیل به یک جبهه جنگی شده است.

ترکیه به قطعنامه آتش بس سازمان ملل پایبند نیست
ترکیه تابه حال به قطعنامه آتش بسی که هفته پیش توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد، پایبند نبوده و حملات هوایی، توپخانه ای و زمینی خود را در آن مناطق ادامه می دهد.
این در حالی است که نخست وزیر و سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کردند که به موضوع قطعنامه پایبند خواهند بود اما به جنگ با گروه های تروریستی ادامه خواهند داد.

این یعنی یک بازی دوگانه توسط آنان در حال انجام است و به نظر آن ها این قطعنامه مربوط به نیروهای کرد و منطقه عفرین نخواهد شد.

شکست دومین ارتش ناتو در عفرین
در حال حاضر اگر بخواهیم تحلیل اجمالی از مساله عفرین داشته باشیم باید گفت که دومین ارتش ناتو در منطقه عفرین شکست نظامی خورده است، زیرا بعد از گذشت ۴۴ روز از تهاجماتش، پیشروی آنچنانی نداشته و همین می تواند یک شکست نظامی برای دومین ارتش ناتو محسوب شود.

کد خبر: 912952

وب گردی

وب گردی