مدیرعامل برج میلاد: هر ایرانی باید به سازه برج میلاد افتخار کند

مدیرعامل برج میلادگفت: در نوروز سال گذشته از 50 تا 100 هزار نفر روزانه از مجموعه برج میلاد بازدید کردند.در بحث قیمت بلیت از سال 93 تا کنون افزایشی نداشتیم و  لایحه ای در حال تنظیم است که در راستای افزایش قیمت نیست.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، نشست خبری جشنواره نوروزی برج میلاد با حضور مدیرعامل برج میلاد علی درویش پور صبح امروز در برج میلاد برگزار شد.

علی درویش پور در ابتدای این نشست گفت: سالی که گذشت اتفاقات خوب و شیرینی را برای ما در برج میلاد رقم زد و انتظار می رود ازمجموعه برج میلاد به عنوان یک مرکز بین المللی به طور شبکه ای نگهداری شود.

مدیرعامل برج میلاد با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته،بخش های مختلف برج را بازسازی کردیم تا میزبان خوبی برای مهمانان باشد گفت: تاکنون میزبانی وقایع و اتفاقات متعددی در ایام و مناسبت های خاص بودیم.

وی ادامه داد: یکی از این اتفاقات به مجموعه فاخر موزه مشاهیر تندیس آیت الله رفسنجانی است که به برج میلاد اضافه خواهد شد و در روزهای آتی رونمایی خواهد شد.همچنین در روزهای آینده شاهد برگزاری نمایشگاه بوم گردی هستیم و اقوام ایران با توجه به ظرفیت روستاها،اشتعال زایی در مناطق روستایی و... افراد مختلفی با لباس ها صنایع دستی میزبان مردم عزیزمان از 20 تا 26 اسفند ماه خواهیم بود.

مدیر عامل برج میلاد افزود: "شهرمشاغل کودکان" ایده خلاقی برای آموزش فنون و مشاعل کودکان در حین بازی و سرگرمی است . بچه ها در شهر مشاغل کودکان تجربه کسب کرده و آینده را ترسیم می کنند. در این شهر تمامی نکات توام با تفریح و بازی در نظر گرفته و فراهم شده است که به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: همچنین تلاش می کنیم میزبان شایسته ای برای گردشگران خارجی باشیم و جشنواره نوروزگار تلاش شده است بهتر از سال گذشته برگزار شود در بخش های برج تلاش کرده ایم جلوه های بهار را داشته باشیم.یرج میلاد در نوروزگار میزبان 97 مرکز تجمع هنرمندان از نقاط مختلف خواهد بود و در نوروز اجرای ارکستر سمفونیک با سرپرستی لوریس چکنورایان به صدا در می آید.

درویش پور بیان کرد: در نمایشگاه بوم گردی تمامی استان های کشور حضور دارند،همچنین روستاهایی که ظرفیت گردشگری دارند و توسط سازمان میراث فرهنگی تایید شده اند در این نمایشگاه شرکت می کنند.

وی افزود: در یک سال و چند ماه گذشته بازسازی مجموعه یکی از اتفاقات مناسبی بود که به وقوع پیوست. تالار اصلی به مجهزترین سیستم روز نور و صوت تجهیز شده است.سرویس بهداشتی، نمازخانه ، فضاهای تجاری،تالارهای این مجموعه و.... در حد استانداردهای جهانی بازسازی شده و آماده پذیرش بازدیدکنندگان هستیم.
درویش پور اضافه کرد: در نوروز سال گذشته از 50 تا 100 هزار نفر روزانه از مجموعه برج میلاد بازدید کردند.در بحث قیمت بلیت از سال 93 تا کنون افزایشی نداشتیم و لایحه ای در حال تنظیم است که در راستای افزایش قیمت نیست و پس از مراحل اداری به تصویب خواهد رسید اما در ایام نوروز نرخ بلیت بر اساس نرخ مصوب شده در شورای شهر تعیین می شود.در بحث ظرفیت های فرهنگی تمامی رویدادها در این مجموعه برگراز می شود.ما تلاش کرده ایم کیفیت کارهایی که در حد ملی نیست،در مراکز دیگری اجرا شود. در مراسم شب های فرهنگی میزبان حدود 15 استان و 8 کشور خارجی در تابستان بودیم و در همین راستا برنامه هایی در نورزوگار نیز در نظر گرفته ایم.

وی در زمینه ظرفیت پارکینگ برج میلاد گفت:یکی از چالش های ما در ایام نوروزگار ایام نوروز است علاوه بر پارکینگ طبقاتی مجموعه مساحت قابل توجهی که در ضلع جنوبی مجموعه است و از پارکینگ طبقاتی بیمارستان میلاد و مرکز همایش های رازی نیز استفاده خواهیم کرد.
مدیر عامل برج میلاد گفت: اولا ما به دنبال این نیستیم که افراد خاص از این مکان استفاده کنند و افراد عادی هم بتوانند از آن بازدید کنند البته باید توجه داشت اینجا پاتوق نیست در سیزده بدر سال گذشته ما تمامی رویداد های فرهنگی را تعطیل کردیم و فقط بازدید داشتیم.
وی با اشاره به آخرین دستاوردهای سایت مخابراتی گفت: ما ششمبن برج مخابراتی دنیا هستیم یکی از کارکردهای اصلی آن فاز اولیه این سایت است که مورد بهره برداری رسیده است.

درویش پور افزود: گودی زمین که به طور فنی و غیر فنی در شبکه های مجازی به آن پرداخته می شود در سال 90 با ایده احداث هتل دو قلو و مرکز تجارت جهانی در نظر گرفته شد و به دلیل ضرورت بازنگری در طراحی و مشکلات شریک تجاری کار متوقف شد اما پیگیری های لازم در راستای ادامه این فعالیت عظیم انجام شده و شخص شهردار و معاونان وی در حال پیگیری این مسئله هستند.

وی در پاسخ،به سوال خبرنگاری در زمینه هزینه ها نگهداری برج میلاد رقمی را اعلام نکرد و گفت: صحبت های مختلفی عنوان می شود به عنوان یک کارشناس اعلام می کنم هر فرد به عنوان ایرانی باید به سازه برج میلاد افتخار کند در دوران تحریم این سازه به دست مهندسان جوان طراحی و اجرا شد و شامل مجموعه های زیادی فرهنگی و... است.هزینه های آن سودده است و ما ریالی را از شهرداری دریافت نمی کنیم.

نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 912961

وب گردی

وب گردی