واکنش اسد نسبت به اتهامات مطرح شده توسط غرب

رییس جمهور سوریه با اشاره به توطئه غرب مبنی بر متهم کردن دولت سوریه در مورد استفاده از سلاح شیمیایی اعلام کرد که این ها جز بهانه ای برای انجام حملات هوایی علیه نیروهای کشورش نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در جمع خبرنگاران بعد از دیدار با هیات ایرانی اظهار کرد: موضوع تسلیحات شیمیایی به یکی از مدخل‌های دیکشنری دروغ‌های غرب تبدیل شده است. این امر صرفا نوعی تهدید است که برای فراهم کردن بهانه به منظور انجام حملات هوایی به نیروهای ارتش سوریه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسد با بیان این که ائتلاف غربی، قدرت هوایی داعش است، خاطرنشان کرد، ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا از گروه تروریستی داعش، جبهه النصرة و سایر تروریست‌ها حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهوری سوریه تأکید کرد که عملیات در غوطه شرقی ادامه خواهد داشت و به طور همزمان تدابیری برای خارج کردن غیرنظامیان از این منطقه به کار گرفته خواهد شد.

اسد اظهار کرد: عملیات علیه تروریست‌ها ادامه خواهد یافت و در همین حال، این گزینه که غیرنظامیان از مناطق درگیری خارج شوند، همواره مدنظر است.

وی افزود: تعارضی میان آتش‌بس و عملیات‌های ضدتروریستی وجود ندارد و پیشرفتی که در روزهای گذشته در غوطه توسط ارتش سوریه حاصل شده، در زمان برقراری این آتش‌بس رخ داده است.

اسد تصریح کرد: اکثر مردم در غوطه می‌خواهند که از تروریسم رهایی یابند و به همین دلیل عملیات باید ادامه پیدا کند.

‌رییس‌جمهوری سوریه گفت: هدف اصلی حمله تبلیغاتی و سیاسی علیه سوریه تحت عناوین انسان‌دوستانه، احیای تروریسم است. تروریست‌ها پس از ضرباتی پی در پی که با آن مواجه شدند، دست به این تبلیغات زده‌اند.

اسد خاطرنشان کرد: عملیات ضد تروریسم همزمان با گشودن گذرگاه برای خروج غیرنظامیان به مناطق تحت حاکمیت نظام استمرار خواهد یافت.

کد خبر: 912969

وب گردی

وب گردی