ربیع خواه و فاصله ای بین منفوریت و محبوبیت/خداحافظ بازیکن زحمتکش؟!

عجیب و شاید باورنکردنی‌ترین تغییر برانکو برای هواداران در دیدار برابر الوصل امارات، نیمکت نشینی محسن ربیع خواه باشد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز؛ تیم فوتبال پرسپولیس روز گذشته (14 اسفندماه) در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الوصل امارات رفت. سرخ پوشان پایتخت که شهرآورد 86 را واگذار کردند، قصد داشتند با پیروزی در این بازی دوباره دل هواداران ناراحت را به دست آورند. پس از شکست پرسپولیس مقابل رقیب دیرینه صدای اعتراض هواداران به شدت شنیده شد و اعتراضات مکرر به ترکیب و حضور ربیع خواه در ترکیب اصلی باعث شد این بازیکن به خواسته خود از ترکیب خارج شود.

محسن ربیع خواه بعد از نزدیک به دو فصل حضور در این تیم و جلب رضایت برانکو به عنوان یک بازیکن وظیفه شناس و مسوول، بعد از دربی 86 از برانکو خواست از ترکیب تیم کنار گذاشته شود. در شرایطی که گمانه‌زنی‌ها در خصوص ترکیب این تیم برابر الوصل بعد از جدال دربی کاملا نشان می‌داد که چند بازیکن با توجه به انتقادات از ترکیب خارج شوند، کمتر کسی فکرش را می کرد ربیع خواه برای نیمکت نشینی انتخاب شود. بازیکنی که در اولین تمرین بعد از دربی مورد عتاب هوادارانی قرار گرفتند که سکوهای ورزشگاه شهید کاظمی را اشغال کرده بودند. این تیر خلاص به هافبکی بود که وقتی در دربی هشتاد و شش جای خود را به احمد نوراللهی داد سکوها یکصدا فریاد شوق سر دادند!

ربیع خواه از زمان حضور در پرسپولیس در پست‌هایی مثل دفاع چپ، دفاع میانی و هافبک دفاعی مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل مسوولیت‌شناسی و رفتار مناسب موردعلاقه برانکوست. همانطور که سرمربی سرخپوشان چهره‌های دیگری مثل وحید امیری، حسین ماهینی، فرشاد احمدزاده، سیدجلال حسینی و... را به همین دلیل دوست می‌دارد و اولویت همیشگی او برای حضور در ترکیب اصلی بازیکنانی است که تمرین را جدی می‌گیرند، رفتار خوبی دارند و البته فداکارانه بازی می‌کنند. برانکو ایوانکوویچ با همین شیوه فاتح دو جام متوالی شده و تا نیمه نهایی آسیا پیش رفته و ابتدای همین فصل را هم با قهرمانی در سوپرکاپ با شاگردانش جشن گرفته و البته این موفقیت‌ها با حضور ربیع‌خواه، ماهینی و دیگر کسانی است که حالا مورد غضب هوادارانی هستند که احساس می‌کنند فوتبال را بیش از سرمربی تیم‌شان می‌فهمند.

ربیع خواه البته اشکالاتی در شکل فوتبالش دارد اما علت اصلی اولویت دادن او به دیگران، آمادگی بدنی وی و همچنین مصدومیت‌ها و دوری از فوتبال کمال و نوراللهی هم هست. حالا ربیع خواه که از فشار بی وقفه و شدید و نه چندان عادلانه‌ی هواداران خسته شده، خود نزد برانکو ایوانکوویچ آمده و گفته است فعلا او را از ترکیب بیرون بگذارد و سرمربی تیم نیز برای محافظت از بازیکن تیمش قبول کرده که فعلا به او فرصت استراحت و بازیابی روحیه‌اش را بدهد. ربیع خواه که با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی تیم در فصل آینده بیشتر هم مورد استفاده پرسپولیس خواهد بود، حتی شاید تصمیم به ترک پرسپولیس بگیرد و فوتبال خود را در یک تیم بی سر و صدا ادامه دهد!

نگاهی به ترکیب پرسپولیس برابر الوصل در غیاب محسن ربیع خواه؛ برانکو اما با فشارهای به وجود آمده در کنار تدابیر ذهنی شخصی‌اش به دنبال بهترین راهکار برای رسیدن به پیروزی مقابل حریف اماراتی و سرمربی آرژانتینی‌اش بود. او برای این دیدار چند تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرد که محتمل‌ترین آن بازگشت صادق محرمی به ترکیب بود.

علیرضا بیرانوند بعد از نمایش نه چندان موفق برابر السد قطر، اینبار به دنبال دومین کلین شیت فصل خود در آسیا است و بار دیگر درون دروازه حاضر شد. مدافعان پرسپولیس را در این دیدار سیدجلال حسینی در کنار محمد انصاری، صادق محرمی و شجاع خلیل زاده شکل خواهند داد. خلیل زاده که روز پر اشتباهی را برابر استقلال پشت سر گذاشته بود، اینبار در صدد جبران اتفاقات آن بازی بود و صادق محرمی نیز که با حضور چند دقیقه‌ای خود در دربی نگاه‌ها را متوجه خود کرده، بار دیگر به سمت راست دفاعی قرار گرفت.

با نیمکت نشینی ربیع خواه، حسین ماهینی در خط میانی و در کنار کمال کامیابی نیا حاضر شد و وحید امیری و فرشاد احمدزاده دیگر بازیکنان این خط را تشکیل دادند. دیگر بازیکنی که به ترکیب اصلی اضافه شد، سیامک نعمتی بود که علیرغم گلزنی دو دیدار اخیری که به میدان رفته بود، برابر استقلال فرصت خودنمایی به دست نیاورد.

برانکو که از حیث تیمی و دستاورد فصل توانسته با قهرمانی متحمل به بهترین عنوان این فصل نزدیک شود، روزگذشته تیمش را برای رسیدن به امتیاز لازم مقابل نماینده امارات به میدان فرستاد. حریف اماراتی که در دو دیدار قبلی آسیایی خود شکست خورده بود مقابل پرسپولیس برانکو نیز متوقف شد و شکست 2برصفر را در کارنامه خود ثبت کرد.

601

کد خبر: 913006

وب گردی

وب گردی