برای ارزیابی شعار سال باید مقایسه‌‌ای بررسی کرد

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنده درباره میزان تحقق شعار سال آمار دقیقی ندارم که بتوانم بگویم چقدر این موضوع کاهش یا افزایش داشته است اما می‌توان به صورت مقایسه‌ای نسبت به عملکرد قبل از سال 96 این موضوع را بررسی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد هاشمی عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با اشاره به عملکرد دستگاه‌های کشور برای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اظهار داشت: وقتی رهبر معظم انقلاب نامی را برای یکسال تعیین می‌کنند مخاطبشان نه صرفاً دولت بلکه همه بخش‌های کشور اعم از بخش خصوصی، نهادهای عمومی و نهادهای دولتی است.

هاشمی افزود: بنده درباره میزان تحقق شعار سال آمار دقیقی ندارم که بتوانم بگویم چقدر این موضوع کاهش یا افزایش داشته است اما می‌توان به‌صورت مقایسه‌ای نسبت به عملکرد قبل از سال 96 این موضوع را بررسی کرد.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دولت در حوزه اشتغال گزارشی ارائه داده و گفته است که حدود 700 هزار شغل جدید ایجاد کرده‌اند.

وی درباره اعتراضات اقتصادی مردم در دی‌ماه و گلایه‌مندی آن‌ها نسبت به وضعیت معیشتی‌شان گفت: ما باید در این زمینه اطلاعات دقیق و لازم را داشته باشیم و باید دید که چه شعارهایی بوده و از کجا هدایت صورت گرفته است لذا نباید بدون اطلاعات مستند درباره رفتار مردم اظهارنظر کرد.

هاشمی بابیان اینکه رهبر انقلاب پس از جمع‌بندی نسبت به عملکرد یک‌ساله درباره شعار سال، نامگذاری جدیدی را انجام می‌دهند تصریح کرد: ایشان کاملاً مستند صحبت می‌کنند و شعار سال جدید نیز لزوماً اقتصادی نیست و می‌تواند فرهنگی یا اجتماعی باشد.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی ازجمله بحث طلاق خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه ممکن است بگویند طلاق منشأ اقتصادی دارد اما بسیاری از طلاق‌ها اقتصادی نبوده و به خاطر ضعف اخلاق است.

وی یادآور شد: طبق آماری که اخیراً اعلام شد، نرخ طلاق در جنوب شهر 22 درصد و در منطقه بالای شهر و شمیرانات حدود 47 درصد بوده که می‌توان نتیجه گرفت که منشأ این ناهنجاری اقتصادی نیست لذا مباحث کارشناسی باید آماری و مستند باشد تا بتوانیم واقع‌بینانه قضاوت کنیم.

منبع:فارس

303

کد خبر: 913025

وب گردی

وب گردی