آموزش مفاهیم قرآنی از طریق فضای مجازی به دانش آموزان

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از ابتکار این اداره کل در بهره‌برداری تلفیقی و همزمان از فضای مجازی و کتاب خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا ، محمدرضا مسیب زاده از چاپ و توزیع کتاب "در مسیر رضوان " خبر داد و افزود: این کتاب دارای تکنولوژی واقعیت افزوده می باشد که به مخاطب این امکان را می دهد تا علاوه بر مطالعه متن و تصاویر کتاب، با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه، اطلاعات افزوده دیگری را در محیط مجازی تجربه کند.

وی تصریح کرد: در این تکنولوژی محتوای شبیه سازی شده به کتاب "در مسیر رضوان" افزوده شد و مخاطب می تواند از طریق گوشی تلفن همراه خود مطالب موردنظر را مشاهده کند.

مسیب زاده خاطرنشان کرد: دراین ابتکار که با هدف تقویت نشر و آموزش مفاهیم قرآنی از طریق فضای مجازی به دانش آموزان صورت گرفته است، مخاطبان می‌توانند موضوع موردنظر را در کتاب "در مسیر رضوان "انتخاب و با استفاده از تلفن همراه، فیلم و تصاویر مربوط را مشاهده کنند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز بر ضرورت استفاده از فرصت های فضای مجازی تأکید و عنوان کرد: مراجعه مخاطبین به سایت معاونت پرورشی وفرهنگی به آدرسPt.medu.ir و سایت اداره کل قرآن، عترت و نماز به آدرس serat.pt.medu.ir دریافت اپ برنامه از لوح فشرده پیوست کتاب و انتقال آن بر روی گوشی تلفن همراه، قراردادن بارکدخوان گوشی بر روی QR پشت جلد کتاب و هم چنین دریافت اپ برنامه از طریق بلوتوث و شیرایت از جمله راه های نصب و بهره وری از این برنامه است.

وی ادامه داد: پس از نصب اپلیکشن مربوطه، آیکن برنامه در صفحه اصلی موبایل نشان داده می شود و با کلیک بر روی آن اجرای برنامه فعال می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مسیب زاده خاطرنشان کرد: در راستای سیاست های دولت تدبیر وامید در حوزه قرآن ، کتاب "در مسیر رضوان "با استفاده از روش تلفیقی کتاب و فضای مجازی به تشریح برنامه های قرآنی در سال های اخیر می پردازد.

وی از برنامه های اداره کل ، عترت و نماز به منظور بهره برداری حداکثری از فضای مجازی در مسیر نشر آموزه های قرآن خبر داد و اظهار کرد: این ابتکار الگوی مناسبی برای آموزش قرآن در رشته ها و سطوح مختلف به دانش آموزان است و می تواند جایگزین روش های سنتی آموزش قرآن شود.
706

کد خبر: 913061

وب گردی

وب گردی