اتوبوس مطالبه‌گری را در استان کرمان راه انداخته‌ایم

استاندار کرمان با اشاره به این‌که رسانه‌ها باید این مسائل را دنبال کنند، افزود: اتوبوس مطالبه‌گری را در استان کرمان راه انداخته‌ایم و رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و تبادل اطلاعات می‌توانند به مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کمک کنند.

به گزارش ایسکانیوز، «علیرضا رزم‌حسینی» صبح امروز 14 اسفندماه در نشست خبری اظهار کرد: رسانه‌ها همیشه در دولت تدبیر و امید با ما همراهی کرده‌اند.

وی افزود: در استان کرمان چند سیاست را در دولت یازدهم دنبال کردیم و اعلام کردم خودمان را وقف استان می‌کنیم و هر چه در بضاعت داشتیم، تلاش کریم این اتفاق بیفتد و نگاه عدالت‌گرایانه‌ای در سراسر استان داشته و در جنوب استان حضور بیشتری پیدا کنیم و این نگاه در این دولت نیز ادامه دارد و نگاه ما نگاه مدیریت دولتی نیست.

رزم‌حسینی تصریح کرد: سیاست وحدت بر محور ولایت و توسعه را در دستور کار قرار دادیم که این سیاست انگیزه انقلاب اسلامی بوده و فضای سیاسی خوبی در استان به وجود آمد و رقابت‌های سیاسی سالم و انتخابات خوب و بدون هیچ دغدغه‌ای در استان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی با طرح مثلث توسعه اقتصادی ارکان حکومت را دخیل کردیم که خوب بود اما می‌توانست بهتر باشد و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و نمایندگان همکاری خوبی با ما داشتند و ائمه جمعه همراهی خیلی خوبی داشتند و طرح مثلث توسعه کارنامه خوبی دارد.

استاندار کرمان گفت: الگوی اقتصاد مقاومتی پاسخ داد و در سطح استان در حال اجراست و فضای کسب و کار استان بهبود پیدا کرد و شاخص های اقتصادی رشد یافته است.

وی افزود: طرح همیاران آب بسیار موفقیت‌آمیز بود و وزیر نیرو از مدافعان سرسخت این طرح است و همکاری نزدیکی با ایشان در وزارتخانه داریم و الزامات پایداری طرح را در استان کرمان به‌عنوان پایلوت دنبال می‌کنیم.

رزم‌حسینی اظهار کرد: طرح نجات ویژه آسیب‌های اجتماعی در دفتر اجتماعی استانداری دنبال می‌شود.

وی افزود: در راستای احیاء فرش کرمان 16 کارگاه بافت راه‌اندازی شده و در مرمت آثار فرهنگی و تاریخی حرکت‌های خوبی صورت گرفته و در حال گسترش است و ورود گردشگران خارجی و داخلی به استان رشد خوبی داشته است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان در ادامه در پاسخ به سئوالات اصحاب رسانه درباره اشتغال بانوان افزود: با ابلاغ رئیس‌جمهور مبنی بر اشتغال 30 درصدی بانوان به معاونت توسعه مدیریت تأکید کرده‌ایم این کار با دریافت مجوزها، انجام شود.

وی با اشاره به این‌که رسانه‌ها باید این مسائل را دنبال کنند، افزود: اتوبوس مطالبه‌گری را در استان کرمان راه انداخته‌ایم و رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و تبادل اطلاعات می‌توانند به مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کمک کنند.

رزم‌حسینی گفت: چالش جدی در صنعت زغالسنگ در ایران و استان کرمان داریم و از ابتدا دولتی بود و در دولت اصلاحات به بخش غیردولتی واگذار شد و توفیقات خوبی داشت اما با عقب‌افتادگی تکنولوژی قیمت تمام شده زغال در ایران بیش از قیمت جهانی است.

وی تصریح کرد: علاوه‌بر این، مشکلاتی در زمینه حقوق کارکنان زغال به وجود آمد که در دولت یازدهم با همکاری نمایندگان پیگیری کردیم و اکنون اعلام می‌کنیم که هر کدام از شرکت‌های این حوزه آمادگی استفاده از صندوق توسعه ملی را داشته باشند، برای نوسازی ماشین‌آلات تسهیلات در اختیارشان قرار می‌گیرد.

900

کد خبر: 913086

وب گردی

وب گردی