جاوید: دانشگاه آزاد اسلامی در زنده کردن فرهنگ  کشور نقش دارد

پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد واحدهای بسیار در شهرهای مختلف ایران، به ارتقای سطح فرهنگ و هنر کمک های بسیاری کرده است.

هوشنگ جاوید در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره فرهنگسازی دانشگاه آزاد اسلامی در شهر های مختلف، اظهار کرد: دانشگاه آزاد در زمینه فرهنگ سازی برنامه های بسیاری را انجام داده که از این میان می توان به بخش فرهنگی این دانشگاه اشاره کرد.

وی ادامه داد: افرادی که در بخش فرهنگی دانشگاه آزاد فعالیت می کنند، همت خود را بکار برده تا جنبه های مختلف فرهنگ قومی، ملی مذهبی را به هر شکلی که هست، به فضای دانشگاه بکشانند و از آن استفاده کنند.

این پژوهشگر به برگزاری جشن های بسیاری در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم های مختلف فرهنگی و مذهبی درقالب اجرای نمایش های هنری ،موسیقی های مناسب و یا اجرای برنامه های جشنی مذهبی مانند مولودی و غیره که قبلا در این دانشگاه انجام نمی شد،از جمله مهم ترین برنامه های فرهنگی است.

جاوید افزود: مولودی های مختلفی است که بابت همه اینها جشن می گیرند به این واسطه فرهنگ سازی می شود و بازگشت به فرهنگ هم محسوب می شود.

وی با اشاره به جشن های مختلف از جمله جشن های پایان سالی در دانشگاه ، گفت: با فعالیت هایی که در مراسم های مختلف دانشگاه انجام می شود، فرهنگ های ملی و قومی را به خوبی یادآوری می کنند.

این پژوهشگر درباره آموزش رشته های مختلف هنری در دانشگاه آزاد اسلامی، ادامه داد: این دانشگاه از نظر آموزش رشته های مختلف هنری به خوبی به افراد مختلف در شهرهای ایران ساز و هنر را یاد داده است.

جاوید به کندبودن گام های دانشگاه اشاره کرد و گفت: هنرهایی که در دانشگاه آزاد نمایش داده می شود خود مبین این است که این دانشگاه در تبلیغ جلوه های هنری گام های خوبی را برداشته است. گرچه این گام ها بسیار اندک و آهسته است اما می تواند با نگرش های درست گستردگی بیشتری پیدا کند.

وی به مشکل برخی دفاتر با کارشناس موسیقی اشاره و خاطر نشان کرد: بهتر است که این دفاتر از کارشناسان موسیقی در واحدهای مختلف استفاده کنند تا به این واسطه موسیقی قومی و ایرانی درست را به صحنه دانشگاه بکشانند اگر غیر از این باشد دانشگاه نمی تواند در این حوزه پیشرفت کند و با موسیقی های بی هویت و بی ریشه شبه فرهنگی ضد فرهنگ هم عمل می کنند اما خوشبختانه دفاتر فرهنگی کار خوب و نظارت خوبی به فعالیت های هنری دانشگاه دارد.

503

کد خبر: 913142

وب گردی

وب گردی