به 100 هزار پرستار جدید در کشور نیاز داریم

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه در شرایط فعلی، مهمترین مطالبات پرستاران کشور کمبود نیروی پرستاری بوده و دریافت مطالبات جزو اولویت های بعدی آنان است، گفت: هم اکنون مراکز درمانی و بیمارستانی کشور با کمبود دست کم 100هزار پرستار مواجه هستند که تلاش داریم از سال آینده تعدای از فارغ التحصلان این رشته را جذب کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مریم حضرتی، معاون پرستاری وزیر بهداشت در ادامه سفر به شیراز، از بیمارستان شهید رجایی بازدید کرد و ضمن گفت و گو با پرستاران، از نزدیک در جریان مسایل آنان قرار گرفت.

وی در حاشیه بازدید خود از بیمارستان فوق تخصصی تروما شهید رجایی شیراز گفت: با وجود اینکه در پایان ترم تحصیلی امسال بیش از10 هزار دانشجو از دانشکده های پرستاری کشور فارغ التحصیل شدند، اما به دلیل کمبود منابع مالی نتوانسته ایم تمامی آنان را جذب کنیم که امیدواریم در سال آینده بخشی از این تعداد، در مراکز درمانی جذب شوند.

دکتر حضرتی، پرستاری را حرفه ای سخت و پرمسئولیت دانست و افزود: امروزه کمبود پرستار در مراکز درمانی دولتی بسیار جدی است و در عین حال مزایای پرستاری متناسب با حرفه آنان نیست؛ از همین رو برای هر تخت بیمارستانی به یک و هفت دهم پرستار نیاز داریم و برای رسیدن به این استاندارد مورد قبول و ایده ال کشور، به 100هزار پرستار جدید نیاز است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، ادامه داد: در وضعیت فعلی نسبت تخت بیمارستانی به پرستار، هفت دهم است و برای رسیدن به استانداردها، باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: چنانچه بتوانیم کمبود پرستار را با انگیزه های تشویقی و اخلاقی جذب کنیم، ضریب سلامتی و امید به زندگی شهروندان افزایش می یابد.

دکتر حضرتی به همراه "محبوبه ظریفکارفرد" مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و "حمید خدیوی" مدیر بیمارستان شهید رجایی، از بیماران این بیمارستان عیادت کرد.

701

کد خبر: 913151

وب گردی

وب گردی