تحرک و هوشمند سازی تجهیزات مهمترین هدف در نیروی زمینی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تحرک و هوشمند سازی تجهیزات به ویژه در یگان های توپخانه از جمله اهداف مهم و اجرایی در نیروی زمینی ارتش است که تا کنون به نتایج مطلوبی دست یافته ایم.

به گزارش ایسکانیوز ، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در دهمین همایش فرماندهان یگان های عمده این نیرو گفت: سه اصل ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری در نیروی زمینی در دستور کار قرارگرفته که برابر منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) باید به آن پرداخته شود.

وی افزود: ولایت مداری یعنی تمام برنامه ها و فعالیت های ما در نیروی زمینی ارتش برابر فرامین فرماندهی معظم کل قوا باشد چرا که ولی فقیه برای ما حجت و صراط مستقیم است.

امیر حیدری برگزاری همایش فرماندهان را بسیار مطلوب خواند و تاکید کرد: در این همایش، عملکرد یکان ها، طرح ها و برنامه ها بررسی و نتایج آن در جهت ارتقاء آمادگی رزمی، توان دفاعی و آموزشی یکان ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان داشت: در حال حاضر پیشرفت های مشهودی در زمینه بالگردی بوجود آمده است، بالگردهای ما در گذشته به دوربین دید در شب مجهز نبودند، با توانمندی مهندسین جوان و خلاق هوانیروز و صنعت دفاعی کشور بالگردهای هوانیروز در حال حاضر و با نصب این نوع از دوربین ها به راحتی می توانند ماموریت های شبانه را انجام دهند.

امیر حیدری با بیان اینکه در سال گذشته تمهیداتی در خصوص یگان های توپخانه در سطح نیروی زمینی ارتش صورت گرفته است گفت: تحرک و هوشمند سازی تجهیزات به ویژه در یگان های توپخانه از جمله اهداف مهم و اجرایی در نیروی زمینی بود که تا کنون نتایج مطلوبی را در این حوزه بدست آورده ایم، تهیه و تولید توپ ۱۵۵ میلی چرخ دار عاشورا مهمترین نمونه در چابکی و تحرک یگان های توپخانه بود که در سال جاری رونمایی شد.

وی خلاقیت و نو آوری را در پیشرفت امور بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در حوزه خلاقیت و نوع آوری باید بیشتر تلاش کنیم، در همایش حضرت علی اکبر (ع) که تمامی نخبگان در آن شرکت می کنند باید از دل آنها طرح های خوبی بیرون آید و از آن طرح ها در جهت ارتقاء توان رزمی و پیشبرد اهداف سازمانی استفاده بهینه شود، در زمینه تولید و ساخت قطعات مورد نیاز باید به یک الگو رسیده و برابر آن الگو قطعات و تجهیزات همسان تولید کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین در خصوص روز آمدی تجهیزات و تسلیحات نیروی زمینی گفت: نیروی زمینی ارتش در حال حاضر در اوج آمادگی رزمی قرار دارد و باید اینگونه باشد چرا که نیروی زمینی برابر فرمایشات مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) نقش محوری در ارتش دارد.

سرتیپ حیدری در پایان خطاب به فرماندهان تاکید کرد: نشاط، شوق و انگیزه را در یگان های خود گسترش دهید تا بهتر بتوانید در ماموریت های محوله به موفقیت های چشمگیری دست یابید.

کد خبر: 913199

وب گردی

وب گردی