معرفی اعضای هیات انتخاب  تئاتر صحنه ای جشنواره بین‌المللی سیمرغ

اسامی اعضای هیات انتخاب بخش‌های تئاتر صحنه ای (خیابانی آزاد و خیابانی سلامت) نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ اعلام شدند.

به گزارش ایسکانیوز از نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ، مرتضی میرمنتظمی، رضا گوران، الهام کردا هیات انتخاب بخش تئاتر صحنه ای و خیابانی آزاد و ساناز بیان، سعید چنگیزیان و احسان ملکی به عنوان هیات انتخاب بخش تئاتر صحنه ای و خیابانی سلامت این جشنواره انتخاب شدند.

*مرتضی میرمنتظمی

متولد ۱۳۶۲ در مشهد و کارگردان، نویسنده و طراح صحنه و لباس، فارغ التحصیل رشته کارگردانی نمایش از دانشکده هنر و معماری است.

میرمنتظمی طراحی صحنه نمایش های "دست نیافتنی ها"، "جیجک علی شاه یا اوضاع دربار قاجار"، "یک بزرگداشت باشکوه"، "آکواریوم ، هوا"، "25"، "اتللو"، "مسافرخونه"، "خیر، شر،کلفتها"، "منظومه آدمکها"، "لبخند بزن آقای آرابال" و "خاطره درخت های شاتوت" و همچنین کارگردانی و طراحی صحنه و لباس نمایش‌های "P2"، "فرکانس" و ... را به عهده داشته است.

میرمنتظمی جوایز و افتخارات متعددی کسب کرده که می‌توان از "کسب رتبه بهترین کارگردان سال در جشن کارگردانان خانه تئاتر"، "دریافت جایزه بهترین اثر در شانزدهمین فستیوال بین المللی چن جئون کره جنوبی، "تقدیر شده در بیست و یکمین فستیوال بین المللی سِت کانی چک"، "دریافت جایزه بهترین طراحی صحنه در هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران" و ... نام برد.

*رضا گوران

متولد ۱۳۵۸ در بابل و دانش آموخته ادبیات نمایشی از دانشکده ‏هنر و معماری است. گوران تاکنون نویسندگی و کارگردانی نمایش‌های «می‌خوام بخوام»، «داستان یک پلکان»، «ابرهای پشت حنجره»، نویسندگی «خاموشی دریا»، کارگردانی «دست بالای دست»، «آرامش از نوعی دیگر»، «شب آوازهایش را می‌خواند»، «یرما»، «آدم آدم است»، تله تئاتر «نرجس» و... را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

گوران تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی از جشنواره‌های داخلی و خارجی شده است. برخی از این جوایز عبارتند از: جایزه بهترین طراحی صحنه برای نمایش «آرامش از نوعی دیگر» از جشنواره دانشجویی فجر‏، جایزه بهترین کارگردانی برای «شب آوازهایش را می‌خواند» از جشنواره دانشجویی فجر، جایزه اول طراحی صحنه و لباس و نور از دید داوران و منتقدان «آرتیگوشه» از اولین دوره ‏جشنواره سراسری ماه، جایزه بهترین کارگردانی برای نمایش «یرما» از جشنواره بین‌المللی فجر، جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس برای «یرما» از جشنواره بین‌المللی فجر و ...

*الهام کردا

متولد ۱۳۵۷ بازیگر و کارگردان تئاتر است. وی کارشناسی خود را در رشته نمایش دریافت کرده و از سال ۱۳۸۰ فعالیت در تئاتر را آغاز کرد و بیش از ۱۷ سال است که به فعالیت در زمینه نمایش و بازیگری مشغول است.

وی در فیلم های سینمایی رگ خواب، به دنیا آمدن، ارغوان، فرشته‌ها با هم می‌آیند، بلوک۹ خروجی۲، ملبورن، هفتم، حوض نقاشی، برف روی کاج‌ها و مجموعه تلویزیونی تعبیر وارونه یک رؤیا، مهرآباد، حیرانی و فیلم شبکه نمایش خانگی شاهپوش به ایفای نقش پرداخته است.

کردا در نمایش‌هایی همچون: خنکای ختم خاطره، تماشاچی محکوم به اعدام، آنفلوانزای خوکی، زنی از گذشته، خاموشی دریا و ... نقش آفرینی داشته است

*ساناز بیان

متولد ۱۳۶۲در تهران، دانش آموخته ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر است. وی در سال ۱۳۷۲ در مسابقه جهانی نقاشی یونسکو و یونیسف با عنوان زلزله و آمادگی رتبه برتر را کسب کرده و به نگارش داستان‌های کوتاه نیز دست زده که در نشریاتی مانند کارنامه و هفت به چاپ رسیده‌اند.

بیان نمایش خانه عروسک نوشته هنریک ایبسن که از آثار مهم مربوط با مسائل زنان است را نیز ترجمه و کارگردانی کرده که در تهران و نروژ به روی صحنه رفته است و در سال ۱۳۹۴برای نگارش نمایشنامه‌های هتلی‌ها و عامدانه، عاشقانه، قاتلانه نامزد جایزه نویسندگی جشنواره فجر شد. او همچنین در سال ۱۳۸۷ جایزه نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر دانشگاهی فجر را برای نمایشنامه نقاب سرخ (خواب‌های خاموشی) به دست آورده است.

*سعید چنگیزیان

متولد 1356 در سمنان و فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه سینما و تئاتر است. وی فعالیتش در سینما را از فیلم خداحافظ رفیق (اپیزود اول) به کارگردانی بهزاد بهزادپور اغاز کرد.

چنگیزیان در فیلم های سینمایی آندرانیک، گرگ‌بازی، سارا و آیدا، خشم و هیاهو، نقش نگار، آسمان زرد کم‌عمق، دهلیز، پذیرایی ساده، دختر شاه پریون،خداحافظ رفیق و .... به ایفای نقش پرداخته است.

*احسان ملکی

دانش آموخته ارشد کارگردانی، مدرس دانشگاه، آموزشگاه ها و دوره های آموزشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری است.

ملکی کارگردانی چیدا، هزار شلاق، باغ آتش، چر، خانه روشنی، آقای مجنون خانوم لیلی، زمین سوخته، نام تمام، بلوط برشته، مجلس نامه طوبی، اتوبان سکوت، راز، غیب گویی، بحران در پیاده رو را در کارنامه خود دارد. وی در سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تقدیر بهترین کارگردانی را برای نمایش هزارشلاق دریافت کرد.

جشنواره بین المللی سیمرغ که نامش برگرفته از سیمرغ افسانه‌ای در ادبیات ایران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جدید جامعه پزشکی است در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی به دبیری امیر لـلگانی، بهار ۱۳۹۷در شهر تهران برگزار خواهد شد.

502

کد خبر: 913215

وب گردی

وب گردی