توانمندسازی، جدی‌ترین شکل حمایت از نیازمندان است/ باید به اشاعه فرهنگ خیرخواهی کمک کنیم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه فقرزدایی و رسیدگی به محرومان و نیازمندان از تأکیدات همیشگی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و جزو اعتقادات دینی ماست، افزود: حاکمیت عدالت، کاهش فاصله طبقاتی و ارتقای سطح زندگی مردم برازنده نظام اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز، رحیم شهرتی‌فر در آئین نکوداشت خیران و جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی، با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه حمایت از نیازمندان، گفت: نمونه بارز و موفق این موضوع که همیشه به آن افتخار می‌کنیم مشارکت مردم آذربایجان به‌طور مؤثر در بحث موسسات خیریه است.

وی با تأکید بر اینکه تنها در سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز استان بیش از 72 میلیارد تومان تعهد کرده و اجرا می‌کنند، گفت: مدیریت پدیده تکدی‌گری در شهر تبریز ناشی از خدمات ارزنده مؤسسات خیریه مردمی است که وظیفه خود را حمایت از مستمندان می‌دانند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خوشبختانه مسأله فقرزدایی در دولت تدبیر و امید به‌صورت ویژه موردتوجه قرارگرفته، گفت: بهزیستی و کمیته امداد جزو نهادهایی هستند که دولت خود را موظف دانسته بیش‌ازحد معین‌شده از آنها حمایت کند.

وی افزود: جدی‌ترین شکل حمایت از نیازمندان، توانمندسازی آنهاست که با توجه به هماهنگی‌های کمیته امداد و دولت در این راستا قدم‌های اساسی برداشته‌شده است.

وی با بیان اینکه هراندازه بر گرایش خیرخواهی و نوع‌دوستی مردم ایران تأکید کنیم و قدردان آن باشیم به اشاعه این فرهنگ کمک کرده‌ایم، افزود: رسانه‌های عمومی باید توجه ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشند، چراکه اگر تصور کنیم نهادهای خیرخواهانه یک روز فعالیت خود را متوقف کنند وضعیت جامعه غیرقابل‌تصور خواهد بود.

شهرتی‌فر با اشاره به عملکرد کمیته امداد استان در توانمندسازی و اشتغال مددجویان، گفت: در سال 95، 5 میلیارد و 791 میلیون تومان و در 11 ماهه سال جاری بیش از 73 میلیارد تومان برای اشتغال و خودکفایی مددجویان جذب شده است که این رقم تا 111 میلیارد تومان قابل افزایش است.

وی اضافه کرد: عملکرد کمیته امداد در حوزه آموزش و کاریابی نیز چشمگیر بوده و توانسته‌اند 13 هزار و 200 نفر را در 11 ماهه سال جاری آموزش دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بابیان اینکه بیش از 630 سازمان مردم‌نهاد در استان فعال هستند و موفقیت‌های چشمگیری در کنار کمیته امداد دارند، گفت: در هفته گذشته یک هزارمین واحد مسکونی که توسط هیأت خیریه ابرار قائم احداث‌شده بود در روستای کندرود تحویل نیازمندان شد.

وی با بیان اینکه در بحث توانمندسازی کمیته امداد سرآمد بوده و نگاه علمی به این مسأله داشته ‌است، گفت: یکی از موضوعات دیگری که باید موردتوجه قرار گیرد بالا بردن کیفیت سطح زندگی است، ممکن است سطح حمایت‌ها به شکلی باشد که مددجویان تحت حمایت دیگر دست نیاز به دیگران نبرند اما سطح زندگی به شکل مطلوب نباشد.

شهرتی‌فر در ادامه با اشاره به اقدامات آستان قدس رضوی در بحث حمایت از نیازمندان و اجرای برنامه‌های تشرف‌یابی نیازمندان استان به مشهد مقدس، گفت: این اقدامات شایسته قدردانی است، اما مهم‌ترین بحث، سرمایه‌گذاری این نهاد در استان ولایت‌مدار آذربایجان شرقی است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی آستان قدس رضوی برای اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان، گفت: تاکنون قدم ملموسی در این راستا برداشته نشده و انتظار داریم دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان، در کنار کمک به نیازمندان بری تشرف‌یابی به مشهد مقدس، به وعده‌های خود در ارتباط با سرمایه‌گذاری در حوزه عمران و آبادانی عمل کرده و اقدامات خود را به منظر دید مردم بگذارند.

شهرتی‌فر ادامه داد: آذربایجان شرقی زمینه مستعدی برای جذب سرمایه‌های مردم و جذب سرمایه‌گذاری‌های نهادهای بزرگی همچون آستان قدس رضوی دارد.

902/900

کد خبر: 913222

وب گردی

وب گردی