سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تحصیلات تکمیلی، توسعه رشته‌های بین رشته‌ای است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سیاست این دانشگاه در حوزه تحصیلات تکمیلی، توسعه رشته‌های بین رشته‌ای متناسب با نیازهای مناطق مختلف جغرافیایی کشور است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در چهاردهمین نشست هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، گفت: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تحصیلات تکمیلی، توسعه رشته‌های بین رشته‌ای متناسب با نیازهای مناطق مختلف جغرافیایی کشور است.

وی افزود: در مقاطع کاردانی و کارشناسی نیز سیاست دانشگاه آزاد اسلامی گسترش دوره‌های آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای کشور است که این موضوع در قطب‌بندی‌های واحدهای دانشگاهی هر استان متناسب با نیازهای صنایع و خدمات مرتبط با ناحیه مربوطه گسترش داده خواهد شد.

دکتر فرهاد رهبر آمایش رشته‌های تحصیلی در سطح استان‌ها را امری اجتناب ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: آمایش رشته‌های تحصیلی در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور براساس نیازهای جامعه، امری ضروری و جدی بوده، اما در این فرآیند مهم، وضعیت دانشجویان شاغل به تحصیل، اعضای هیأت علمی، امکانات و تجهیزات هر یک از واحدهای دانشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مبنای قطب‌بندی علمی واحدهای دانشگاهی با در نظر گرفتن امکانات، تجهیزات، دستاوردها و توانمندی‌های پژوهشی موجود در هر قطب و گروه‌های مختلف علمی معنا می‌یابد، چرا که با قطب‌بندی واحدهای دانشگاهی و هم‌‎افزایی، به دنبال آن هستیم تا با کاربردی کردن پژوهش‌های دانشگاهی، پژوهش در خدمت رفع نیازهای ملی و منطقه‌ای قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 10 هزار آزمایشگاه و کارگاه مجهز و همچنین اعضای هیأت علمی مجرب وجود دارد، افزود: بیش از 10 درصد این آزمایشگاه‌ها، قابلیت تبدیل شدن به آزمایشگاه معتمد سازمان ملی استاندارد و ارائه خدمات در سطح ملی را دارد.

دکتر احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست، گفت: امنیت، آرامش و اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدای 8 سال دفاع مقدس و جان‌فشانی شهدای مدافع حرم هستیم.

وی ادامه داد: بزرگ ترین ارمغان خون شهدای مدافع حرم، امنیت و اقتدار پایدار در مرزهای کشور است که با وجود ناامنی و جنگ در کشورهای همسایه، ایران اسلامی در آرامش و امنیت کامل به سر می‌برد.

دکتر آذین خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها و اهداف اصلی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بر دو هدف توسعه به معنای پیشرفت در همه حوزه‌ها اعم از آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و همچنین تعالی روح اسلامی که زمینه‌ساز پیشرفت در دانشگاه است، متمرکز است.

براساس این گزارش، تصمیم‌گیری در خصوص بودجه سال 97، انتخاب اعضای کمیسیون دائمی هیأت امنا و کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، ناحیه‌بندی آموزشی و پژوهشی و چارت سازمانی واحدها و مراکز آموزشی استان اصفهان از جمله مباحث مطرح شده در چهاردهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بود که با حضور دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر: 913226

وب گردی

وب گردی