طرح سوال از رئیس جمهور به قوت خود باقی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد : آمار های ارائه شده توسط رئیس جمهور که نشان از رفع مشکلات 98 درصدی مردم دارد، غیر واقعی است؛ زیرا هنوز اموال مردم در اختیار موسسات مالی و اعتباری است و به آنها بازگردانده نشده است.

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز درباره طرح سوال از رئیس جمهور پیرامون مشکلات موسسات مالی و اعتباری گفت: در پی کوتاهی و کاستی دولت و بانک مرکزی در مدیریت موسسات مالی و اعتباری چند میلیون نفر از شهروندان ما حدود 2 تا 3 سال است که به این دلیل درگیر مشکلاتی از قبیل ورشکستگی مالی، بیماری های جسمی، بیماری های روحی و روانی، مشکلات طلاق و ... هستند و دلیل این مشکلات هم فقط بی کفایتی در عملکرد نظارتی بانک مرکزی بر این موسسات بوده و هیچ عذر و بهانه ای برای فرار مسئولین امر از رسیدگی به مشکلات مردم وجود ندارد و متاسفانه راه حل های ارائه شده نیز مشکلات را حل نکرده است.

وی افزود : آمار های ارائه شده توسط رئیس جمهور که نشان از رفع مشکلات 98 درصدی مردم دارد، غیر واقعی است. زیرا هنوز اموال مردم در اختیار موسسات مالی و اعتباری است و به آنها بازگردانده نشده است.

نقوی حسینی ابراز داشت : به همین دلیل جمعی ار نمایندگان با مشاهده حل نشدن مشکلات مردم با حس مسئولیت پذیری اقدام به طرح سوال از رئیس جمهور کردند. در ابتدا، این طرح حدود 170 تا 180 امضا کننده داشت، ولی پس از جمع آوری امضاء و تقدیم طرح به هیات رئیسه مجلس به طور ناگهانی شاهد آن بودیم که نمایندگان امضاء کننده این طرح منصرف شده و امضاء خود را پس می گیرند. این امر ابتدا توجه ما را به خود جلب کرد و پس از پیگیری های مستمر متوجه شدیم که معاونان پارلمانی اقدام به تهیه فرم هایی کرده و آن را جلوی نمایندگان قرار داده و از آنها درخواست پس گرفتن امضاء خود را دارند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: با انجام رایزنی نمایندگان به سرعت امضاء خود را پس گرفته و تعداد امضاء ها از 180 به 30 عدد رسید. این کار برای ما هم تاسف بار و هم نگران کننده بود که چطور و با چه ترفندی امکان دارد که این حجم از نمایندگان امضای خود را پس بگیرند؟ چه مذاکراتی و توسط چه کسانی با آنها صورت گرفته که آنها از این کار پشیمان شده و امضاء خود را پس می گیرد؟ زیرا وقتی یک نماینده طرحی را امضا می کند با تعهد نمایندگی خود این کار را انجام می دهد و بی هیچ دلیلی امضا خود را پس نمی گیرد مگر اینکه سود یا منفعتی به او رسیده باشد!

وی در پایان تاکید کرد : نهایتا، همکاران من پس از جمع آموری مجدد امضاها، مشاهده کردند که مقدار امضاء ها به حد نصاب رسیده و آماده ارائه به هیات رئیسه مجلس برای طرح در دستور کار مجلس است.

305

کد خبر: 913271

وب گردی

وب گردی