تفاهمنامه توسعه میدان نفتی سوسنگرد بین «ایدرو اویل» و شرکت هندی امضا شد

تفاهمنامه همکاری و مشارکت در توسعه میدان نفتی سوسنگرد بین شرکت ایدرو اویل به نمایندگی از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت هندی او ان جی سی ویدش(ONGC VIDISH) هند امضاء شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ نصراله زارعی مدیرعامل شرکت توسعه نفت و گاز گسترش ایرانیان (ایدرو اویل) پس از پایان مراسم امضای تفاهمنامه همکاری و مشارکت در توسعه میدان نفتی سوسنگرد اظهار داشت: با توجه به عقد تفاهمنامه مشابه با شرکت روسی «زاروبژ نفت»، هدف از انعقاد تفاهمنامه مشابه دیگر با شرکت او ان جی سی ویدش هند، امکان تشکیل کنسرسیوم و همچنین پیش بینی نتایج مذاکرات است.
او در خصوص فرایند طرح توسعه میدان نفتی سوسنگرد افزود: پس از امضای تفاهمنامه مطالعه توسعه میدان نفتی سوسنگرد با مشارکت شرکت ملی نفت ایران و اخذ اطلاعات فنی، مطالعات بالادستی میدان توسط کارشناسان ایدرو اویل و شرکت «هات اینجینرینگ اتریش» (HOT ENG) به عنوان مشاور در تهیه طرح جامع توسعه (MDP) در دستور کار قرار گرفت.
به گفته مدیرعامل ایدرو اویل، با اقدام های صورت گرفته پیش بینی می شود اواخر اسفند ماه امسال پیشنهاد فنی توسعه میدان این میدان نفتی از سوی ایدرو اویل به شرکت ملی نفت ایران ارائه شود.
زارعی در ادامه با بیان ضرورت جذب سرمایه گذار و انتخاب شریک معتبر خارجی، افزود: در ماه های گذشته شرکت ایدرو اویل با شرکت های متعددی که دارای اعتبار لازم در این حوزه اند، مذاکره کردهو نتیجه مذاکره های اولیه منتهی به عقد تفاهمنامه همکاری و مشارکت با شرکت زاروبژ نفت روسیه و او ان جی سی ویدش هند شده است.
او خاطرنشان کرد: در مذاکره های صورت گرفته بین ایدرو اویل و این شرکت هندی همانند تفاهمنامه امضا شده با زاروبژ نفت روسیه، موافقت شد کارگروه تخصصی مشترک در اسرع وقت تشکیل و در صورت جمع بندی و توافق نهایی، شرکت ها به اتافق هم برای مذاکره و اخذ قرارداد توسعه با شرکت ملی نفت ایران اقدام کنند.
زارعی سپس در خصوص مشخصات میدان نفتی سوسنگرد و توان تولید در میدان نفتی سوسنگرد، گفت: میدان نفتی سوسنگرد در 45 کیلومتری شهر اهواز واقع شده و جزو میدان های اکتشافی جدید است که بر اساس برآوردهای اولیه توان تولید حدود 30 هزار بشکه در روز در 2 فاز توسعه را خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت ایدرو اویل، برآورد اولیه میزان سرمایه گذاری مورد نیاز در میدان نفتی سوسنگر را 900 میلیون دلار اعلام کرد.
میدان نفتی سوسنگرد در 45 کیلومتری شمال غرب شهر اهواز و 20 کیلومتری جنوب غربی میدان اهواز در منطقه دزفول شمالی و در جنوب خط جبهه چین‌های زاگرس واقع شده است. این میدان در جنوب میدان بند کرخه و شمال شرقی میدان جفیر واقع شده و امتداد ساختاری آن مشابه میدان های نفتی منصوری و آب تیمور است.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 913302

وب گردی

وب گردی