تلاش برای نوشتن تاریخ نوین دو کره توسط "اون"

هیات فرستاده کره جنوبی در حالی با رهبر کره شمالی دیدار کرد که وی از تصمیم مصرانه خود برای برقراری اتحاد و رقم زدن تاریخی جدید در روابط بین دو کره خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، کیم جونگ اون میزبان یک هیات بلند پایه از مقامات کره جنوبی در پیونگ یانگ بود، رسانه های دولتی کره شمالی اعلام کردند که رهبر این کشور قصد دارد روابط بین دو کره را ارتقاء دهد و داستان تاریخ کره را به داستانی از اتحاد تبدیل کند.

کیم بارها و بارها تاکید کرد که او قصد دارد روابط شمال-جنوب را تقویت کرده و سابقه جدیدی از اتحاد مجدد دو کشور، با تلاش های متقابل در جهان بنویسد.

این در حالی است که رسانه های کره جنوبی اعلام کردند که هدف اصلی "مون جائه این" رهبر این کشور، برقراری گفت و گو بین کره شمالی و آمریکا است.

چونگ ایو یونگ، رئیس امنیت ملی کره جنوبی و سو هون، رئیس اطلاعات این کشور در میان افرادی هستند که به کره شمالی سفر کرده‌اند.

به گفته خبرگزاری یونهاپ و آسوشیتدپرس کره شمالی اعلام کرده است که اگر دو کره از لحاظ نظامی به توافق برسند دیگر نیازی به ادامه برنامه های هسته ای خود ندارند.

همچنین تصمیم بر این شد که طبق موافقت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، ماه آینده میلادی با مون جائه این، رئیس جمهور همسایه جنوبی دیدار کند.

این دیدار که قرار است در منطقه مرزی میان دو کشور انجام شود، اولین دیدار رهبران دو کره در بیش از یک دهه گذشته خواهد بود.

کد خبر: 913306

وب گردی

وب گردی