رتبه نخست پالایشگاه گاز بیدبلند در انطباق با معیار مصرف انرژی

شرکت پالایش گاز بیدبلند در میان تمامی پالایشگاه‌های گازی کشور موفق به دریافت رتبه نخست در کسب گواهینامه انطباق با معیار مصرف انرژی شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ شرکت پالایش گاز بیدبلند موفق به کسب گواهی انطباق با معیار مصرف انرژی در میان پالایشگاه‌های گازی در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ شد.

سازمان ملی استاندارد ایران در تازه‌ترین ارزیابی خود از پالایشگاه گاز بیدبلند، پروانه معیار مصرف انرژی براساس استاندارد ISIRI۱۴۱۵۶ را برای سال‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ به نیک آئین، مدیر انرژی شرکت پالایش گاز بیدبلند، اعطا کرد.

شاخص مصرف ویژه انرژی استاندارد مذکور برای پالایشگاه گاز بیدبلند، حداکثر ۰,۹ است که در نتیجه اقدام‌های بهبود عملکرد انرژی در سال‌های اخیر، شاخص یادشده به ترتیب ۰.۵۷، ۰.۵۸ و ۰.۵۵ بوده و حاشیه امنی در حدود ۳۷ درصد برای این پالایشگاه ایجاد کرده است.

بر اساس مواد ۲۴ تا ۲۶ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، مصرف‌کنندگان انرژی با مصرف سالانه سوخت بیش از ۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی یا سوخت مایع معادل آن و دیماند الکتریکی (بار الکتریکی) بیش از یک مگاوات، موظف به ایجاد واحد مدیریت انرژی، ممیزی انرژی و اجرای راهکارهای لازم به منظور بهینه‌سازی عملکرد انرژی هستند.

منظور از دیماند، مقدار قدرتی است که از اداره برق خریداری شده و تجهیزات نصب شده، حداکثر این مقدار توان الکتریکی را به مصرف کننده ارائه می‌دهند.

402

کد خبر: 913369

وب گردی

وب گردی