دستگاه‌های مختلف برای صدور «گواهینامه‌های مهارت» سخت‌گیری کنند

وزیر آموزش و پرورش گفت: دستگاه‌های مختلف برای صدور گواهینامه‌های مهارت باید سخت‌گیری کنند.

به گزارش ایسکانیوز ، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دومین جلسه شورای سیاستگذاری قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به اجرای طرح کاد در دهه شصت، اظهار داشت: اجرای این طرح در آن برهه از زمان موفق نبود و از اوایل دهه هفتاد، شاخه کاردانش با هدف توسعه مهارت‌آموزی در هنرستان‌ها ایجاد شد.

وی افزود: رشته‌های کاردانش که با هدف آموزش مهارت ختم به اشتغال، ایجاد شد در ابتدا بسیار موفق بود و بسیاری از فارغ‌التحصیلان جذب بازار کار شدند اما به تدریج این شاخه تحصیلی افول کرد و کاردانشی که امروز وجود دارد، کیفیتش بسیار پایین‌تر از شاخه کاردانش در دهه هفتاد است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: عدم امکان ادامه تحصیل دانش‌آموزان شاخه کاردانش، انگیزه کافی را در آنها از بین برد و دانش‌آموزان بیشتر به سراغ رشته‌های فنی وحرفه‌ای در هنرستان‌ها رفتند تا بتوانند به سهولت ادامه تحصیل بدهند.

وی با اشاره به آموزش سربازان و مهارت آموزی کارکنان وظیفه خاطرنشان کرد: این طرح بسیار خوب و مبارکی است اما اگر از تمام ظرفیت‌های موجود کشور برای تقویت آن استفاده نشود با کاهش کمیت روبه رو خواهد شد بنابراین دستگاه‌های مختلف برای صدور گواهینامه‌های مهارت باید سخت گیری کنند و به این طرح به عنوان یک هدف کاربردی نگاه کنند.

بطحایی ادامه داد: یکی از عوامل کاهش اثربخشی، عدم استفاده از انگیزه‌های سلبی و ایجابی است بنابراین مراجع ذیصلاح برای صدور هرنوع مجوز اشتغال، داشتن گواهینامه مهارت را به عنوان پیش شرط قرار دهند.

فارس
706

کد خبر: 913402

وب گردی

وب گردی