نرخ جدید قیمت بلیت مترو بر چه اساسی تعیین شده است؟/ گران شدن بلیت مترو ؛ به کام مدیریت جدید  شهری/جدول

قیمت تمام شده بلیت مترو 2 هزار و 207 تومان اعلام شده است که براین اساس نصف این مبلغ را باید از مصرف کنندگان گرفت ،یک سوم آن را از شهرداری و یک سوم مابقی آن را باید دولت بپردازد.

حسین طالبی - ایسکانیوز : مترو در نرخ جدید بلیت در صورت تایید فرمانداری از یکم اردبیهشت ماه اجرا می شود.
نرخ کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر برای بلیت سال آینده مترو به این قرار است.

بلیت تک سفره داخل شهر

1000 تومان

بلیت تک سفره خارج شهر

2000 تومان

بلیت تک سفر فرودگاه امام

10 هزار تومان


معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در این راستا قیمت تمام شده بلیت مترو 2 هزار و 207 تومان عنوان کرده است که براین اساس نصف این مبلغ را باید از مصرف کنندگان گرفت ،یک سوم آن را شهرداری و یک سوم مابقی آن را باید دولت بپردازد.
بعد از صحبت های مخالفان و موافقان اعضاء شورای شهر در پنجاهمین جلسه علنی شورا ، قیمت مصوب بلیت مترو مطرح شد. البته مسافرانی که از کارت بلیت استفاده کنند با تخفیفات خوبی روبرو می شوند.

بلیت تک سفره داخل شهر

1000 تومان

بلیت تک سفره خارج شهر

1500 تومان

بلیت تک سفر فرودگاه امام

7500 تومان

در این رابطه ؛محسن پیرهادی از اعضاء سابق شورای شهر تهران به خبرنگار ایسکانیوز گفت: انتظار آن است که هزینه حمل ونقل عمومی با افزایش کمتر ازنرخ تورم روبرو باشد و یا حداقل هیچ تفاوتی با تورم سایر هزینه های زندگی شهری نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها موظفند ازحمل ونقل عمومی پاک به صورت حداکثری حمایت کنند گفت: این درحالی است که از زمان آغاز به کار شورای پنجم شهر و شهرداری جدید،شتاب توسعه ناوگان مسیرها وایستگاه های مترو کاهش داشته و اینک درکمال ناباوری مشاهده می کنیم قیمت بلیت ها هم افزایش پیدا می کند .ضمن آن که باتوجه به رکود حاکم برفضای اقتصاد کشور و یک رقمی بودن نرخ تورم،افزایش نرخ مترو داخل شهری به میزان 25% و افزایش قیمت بلیت متروحومه تهران به میزان 100درصد هیچ توجیهی ندارد و قطعا موجب نارضایتی شدید شهروندان است.

از زمان آغاز به کار شورای پنجم شهر و شهرداری جدید،شتاب توسعه ناوگان مسیرها وایستگاه های مترو کاهش داشته و اینک درکمال ناباوری مشاهده می کنیم قیمت بلیت ها هم افزایش پیدا می کند


پیر هادی اضافه کرد : شهرداری در لایحه بودجه ای که به شورای شهر تهران تقدیم کرده بود ،افزایش هزینه ها را پیش بینی کرد و عجیب اینجاست که کمیسیون بودجه ی شورای شهرتهران که منطقا ازنمایندگان مردم تشکیل شده ومشکلات مردم راباید درنظرداشته باشد،دراصلاح بودجه،قیمت مترو را هم افزایش داد.

عضو سابق شورای شهر تهران افزود: مسئولان شهرداری وشورای شهر که گاهی درموضوعات سیاسی،سخنان ونطق های آتشین برزبان می رانند ونشست خبری وجلسه مصاحبه برگزاری می کنند،حداقل باید دراین موضوع مهم که اتفاقا بر زندگی بسیاری ازمردم تاثیر مستقیم دارد نیز اظهار نظرکنند و بگویند افزایش چندبرابری هزینه بلیت مترو نسبت به نرخ تورم برچه اساسی بوده وچه معنایی دارد.

پیرهادی ناکید کرد: هزینه های مترو از مولفه هایی تبعیت می کند که کاملا تخصصی هستند و توسط کارشناسان اقتصادی ،شهری وحمل ونقل معین می شوند امابه نظر می رسد شهرداری تهران بامشکلات بودجه ای روبروست ومی خواهد با بالابردن هزینه حمل ونقل عمومی ومنتقل کردن فشار به مردم ،از تحمیل فشار بر دولت کم کند که این قطعا درست نیست و با آیین حکومت داری ومردم سالاری کاملا متضاد است.

به نظر می رسد شهرداری تهران بامشکلات بودجه ای روبروست ومی خواهد با بالابردن هزینه حمل ونقل عمومی ومنتقل کردن فشار به مردم ،از تحمیل فشار بر دولت کم کند که این قطعا درست نیست و با آیین حکومت داری ومردم سالاری کاملا متضاد است



706

کد خبر: 913509

وب گردی

وب گردی