ثبت جهانی عسل سبلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام یافته عسل سبلان اردبیل با عنوان "عسل سبلان ایران" ثبت جهانی شد.

به گزارش ایسکانیوز، سید حامد عاملی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت جهانی شدن عسل سبلان اردبیل اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام یافته عسل سبلان اردبیل با عنوان "عسل سبلان ایران" ثبت جهانی شد که این امر می‌تواند آینده‌ای درخشان در زمینه صادارات عسل را برای استان رقم بزند.

وی با اشاره به این که مرغوبیت عسل تولیدی سبلان اردبیل زبانزد عام و خاص است افزود: این محصول به عنوان یکی از 10 محصول راهبردی کشور پس از ثبت ملی شدن توانسته به ثبت جهانی برسد چرا که این محصول در مقایسه با عسل‌های تولیدی منحصر به‌فرد بوده و این موضوع یک امر ثابت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: این موضوع سبب افزایش اعتبار عسل استان می‌شود که این موضوع برای ما یک امتیاز و فرصت بسیار بزرگ است که مسئولان و متولیان ذی‌ربط در این زمینه موظفند اقدامات مناسبی انجام داده و برای حل مشکلات و موانع موجود گام بردارند.

عاملی با اشاره به دیگر مزیت‌های ثبت جهانی این محصول نیز اظهار کرد: این موضوع از سواستفاده‌های احتمالی تا حد قابل توجهی جلوگیری به عمل می‌آورد که این موضوع برای ما حائز اهمیت بسیار است و نیاز است این مسئله با جدیت و اهتمام ویژه مورد توجه قرار داده شود.

وی تصریح کرد: از دیگر محصولاتی که سعی بر ملی شدن و جهانی شدن آن داریم سنگ عقیق نمین است و سال گذشته نیز فرش دستبافت استان به ثبت جهانی رسیده است.

901/900

کد خبر: 913518

وب گردی

وب گردی