کوییک و ساینا اتوماتیک وارد بازار شدند

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا می گوید دو خودروی کوییک و ساینا اتوماتیک استانداردهای قانونی سال آینده را پاس خواهند کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محسن جهرودی در مراسم آغاز عرضه دو خودروی کوییک و ساینا اتوماتیک از عرضه خودروهای پیش فروش شده تا پایان امسال خبر داد و افزود: امروز ۱۰۰ دستگاه از این دو خودرو تحویل مشتریان می‌شود و در آینده نیز به موازات تولید، عرضه این خودرو ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به استقبال بسیار خوب مشتریان از پیش فروش این دو خودرو اعلام کرد که در مرحله اول، عرضه 4 هزار از این خودروها را انجام خواهیم داد.

جهرودی درباره قیمت خودروی کوییک تاکید کرد که این خودرو، تازه وارد سبد محصولات شده، بنابراین هنوز نمی‌توان قیمت نهایی و دقیق آن را اعلام کرد. با این حال کسانی که این خودرو را پیش خرید کرده‌اند، با همان قیمت‌های قبلی خودرو به آن‌ها تحویل داده خواهد شد.

سایپا فشار نوسان ارزی را تحمل کرد

او درباره نوسان های قیمت ارز در چند ماه اخیر و تاثیر آن بر قیمت خودرو، تاثیر تغییرات نرخ ارز بر تمام خودروسازان را یادآور شد و گفت که هزینه های تولید در ایران افزایش یافته اما سایپا تلاش کرده با تحمل فشارها، منتظر فروکش کردن هیجانات بازار برای محاسبه تغییرات هزینه ای بماند.

کوییک و ساینا اتوماتیک، موفق در تست استاندارد

جهرودی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در این مراسم درباره اینکه آیا دو خودروی ساینا و کوییک، استانداردهای ۸۵ گانه جدید را پاس خواهند کرد، اظهار کرد: چهار مورد از استانداردهای ۸۵ گانه مربوط به خودروهای سنگین است، بنابراین خودروهای سبک باید ۸۱ استاندارد را پاس کنند که دو خودروی ساینا و کوییک نه تنها تمام استانداردها را پاس می‌کنند بلکه معتقدیم این محصولات فراتر از استانداردها هستند و هیچ مشکلی نخواهند داشت.

سایپا مصمم به توقف تولید پراید است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره زمان از رده خارج کردن پراید گفت: سایپا تاکید فراوانی برای توقف تولید پراید دارد و این خودرو باید از سبد محصولات حذف شود، در این زمینه امیدواریم با خودروی جدیدی که از یک برند مشهور جهانی به تولید خواهیم رساند، پراید نیز از رده خارج شود.

او بار دیگر درخصوص اصرار سایپا درباره افزایش عمق داخلی سازی خودروهای جدید تصریح کرد که سایپا همواره به دنبال رونق تولید داخلی بوده به همین دلیل محصولاتی تولید خواهند شد که دست کم 50 درصد قطعات آن ها در ایران و توسط کارگران ایرانی تولید شود.

مذاکره با رنو در جریان است

جهرودی درباره وضعیت مذاکره با رنو نیز گفت: مذاکرات در جریان است. البته ما در داخلی‌سازی محصول جدید خود تاکید زیادی داریم زیرا معتقدیم که عرضه خودرو در ایران باید به اشتغال‌زایی برای کارگران ایرانی و نه اروپایی منجر شود.

جهرودی در پاسخ به اینکه چرا خودروسازان ایرانی در مقطع فعلی بیشتر تمایل به همکاری با خودروسازان فرانسوی دارند، گفت: سایپا هیچ محدودیتی برای همکاری با هیچ خودروسازی در دنیا ندارد. به طوری که هر خودروساز خارجی که آماده سرمایه‌گذاری و داخلی‌سازی در ایران باشد با او همکاری می‌کنیم.

در مذاکره با سیتروئن به دنبال منافع کشور هستیم

او درباره مذاکرات اخیر با شرکت پژو ستیروئن نیز اظهار کرد: مذاکراتی با کارلوس تاوارس مدیرعامل پژوسیتروئن داشتیم که نتایج خوبی نیز در برداشت که در آینده نیز مشخص خواهد داشت. در این مذاکرات تلاش کردیم بدون تعجیل، برای دستیابی به منافع صنعت خودروسازی ایران تلاش کنیم و امیدواریم در نهایت هم ما و هم طرف فرانسوی به اهداف خود دست یابیم.

جهرودی هفته گذشته به دعوت مدیرعامل گروه پژوسیتروئن سفری به فرانسه داشت و مذاکراتی هم درخصوص فرایند همکاری سایپا و سیتروئن و همچنین ورود خودروهای جدید به سبد تولید مشترک در ایران انجام داد.

او درباره هدف خودروسازان از عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: برخی از خودروهای تولیدی ما و دیگر خودروسازان داخلی اختلاف قیمت با بازار پیدا کرده‌اند، بنابراین اگر بتوانیم این محصولات را در بورس کالا عرضه کنیم، این اختلاف قیمت به خودروسازان و نه مانند وضعیت فعلی به دلالان و واسطه‌ها می‌رسد. وی معتقد است به طور کلی عرضه و تقاضا است که قیمت یک محصول را تعیین می‌کند و بورس کالا در این زمینه مناسب است.

در پایان این مراسم چند دستگاه خودرو کوییک و ساینا اتوماتیک تحویل مشتریان شد. سایپا در گام نخست تعداد 100 دستگاه خودرو را تحویل مشتریان داده و به تدریج سایر تعهدات خود را هم پاسخ می دهد.

ثبت نام دو محصول ساینا اتوماتیک و کوییک به عنوان جدیدترین خودروهای سایپا به ترتیب شهریور و دی ماه امسال انجام شد و با تکمیل ظرفیت درنظر گرفته شده توسط سایپا به اتمام رسید و مشتریان استقبال بسیار خوبی از این محصولات کردند.

خودرو کوییک به عنوان اولین خودرو ایرانی مجهز به گیربکس اتوماتیک توسط سایپا معرفی و عرضه شد که امکاناتی نظیر کروز کنترل، سیستم ورود بدون سوییچ به خودرو، استارت دکمه ای، مالتی مدیا و مانیتور هفت اینچی لمسی، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، فرمان برقی، تریم داخلی لوکس و بسیاری امکانات دیگر را دارد.

ساینا اتوماتیک هم به عنوان یک سدان اقتصادی عرضه می شود که به دلیل برخورداری از ظاهر جذاب و امکانات مناسب و قیمت رقابتی، خیلی سریع طرفداران خود را پیدا کرده است.

401

کد خبر: 913540

وب گردی

وب گردی