حسینی: سال 97 سال توسعه ورزش کارگری خواهد بود/ در صنوف و اقشار خاص فعالیت های زیادی باید داشته باشیم

رئیس فدراسیون ورزش های کارگری درباره برنامه های این فدراسوین در سال 97 صحبت کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، سید امیر حسینی، رییس فدراسیون ورزش کارگری در حاشیه نشست خبری المپیاد ورزشی بانوان کارگز اظهار داشت: هدف ما توسعه ورزش کارگری است. تاکنون 48 رویداد ملی و 6 رویداد بین المللی را برگزار کرده ایم و روز جمعه این تعداد به عدد هفت می رسد. در سطح قهرمانی کشور حدود 15 درصد از شرکت کننده ها خانم ها بوده اند. این آمار به زودی به 25 درصد خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: جامعه کار ما هم چنین درصدی را نشان می دهد. ما زندگی سلامت محور را ترویج می دهیم. هر ماه به صورت ماینگین از ابتدای سال یک رویداد ملی یا بین المللی داریم. در چهار رشته مسابقه را برگزار می کنیم. برنامه هایی برای توسعه ورزش سالمندی هم داریم. حضور ورزشکاران کارگر در میادین بین المللی 150 مدال به همراه داشته است. همینطور روز جمعه برای اولین بار مسابقات جهانی کارگری در رشته های رزمی در تهران به انجام می رسد که 17 کشور اعلام آمادگی کرده اند. چنانچه با هشت کشور هم این اتفاق رخ می داد بازهم می شد هنرهای رزمی را در مسابقات جهانی 2019 دخیل کنیم. کارگران ما حالا می توانند در رده های بین المللی افتخار آفرینی کنند. این مسابقات در سالن هندبال مجموعه ورزشی انقلاب آغاز می شود. احکام این مسابقات هم توسط فدراسیون جهانی صادر خواهد شد. همینطور برای سال اینده برنامه های متعددی برای خانم ها و اقایان پیش بینی کرده است.

رئیس فدراسیون ورزش های کارگری همچنین بیان داشت: این فرصت بسیار خوب است برای توسعه ورزش های کارگری که جناب ربیعی تاکید زیادی در توسعه نشاط و ورزش در بین کارگران دارد. این امر باعث افزایش کار و تلاش کارگران ما خواهد شد. همچنین والیبالیستهای ساحلی ما خرداد ماه در اولین دوره مسابقات جهانی در بلغارستان شرکت می کنند و مجوزهای مورد نظر هم صادر شده است. علاوه بر آن در اقشار خاص و صنوف مختلف تلاش هایی را انجام داده ایم. همینطور با سازمان آتش نشانی هم همکاری داشته ایم و در اواسط اردیبهشت ماه در انزلی مسابقاتی خواهیم داشت.

حسینی در پایان گفت: آتش نشان ها جزو اقشاری هستند که مورد نظر فدراسیون ما هستند. در جریان پلاسکو تعدادی از آنها به شهادت رسیدند. ضرورت توسعه‌امادگی جسمانی آتش نشان ها مصوبه هیئت دولت هم هست و باید به آنها توجه داشت. ان شالله بتوانیم ورزش را در اقشار مختلف فعال کنیم. مسابقات انتخابی خواهیم داشت برای سیزدهمین دوره رقابت های جهانی آتش نشان ها. سال‌اینده رویداد های مهمی داریم. از هیئت ها و انجمن های ورزشی و تشکل های مردم نهاد تشکر می کنم. سال اینده سال توسعه امور در ورزش کارگری نامگذاری می شود. از مجلس شورای اسلامی و سرکار خانم سیاه پوشی و خانم جلودار زاده تشکر می کنیم که حمایت های زیادی را انجام دادند.

602

کد خبر: 913550

وب گردی

وب گردی