کمبود امکانات باعث ضعف در خدمات رسانی به حقوق معلولین است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام یکی از چالش های جامعه را نادیده گرفتن حق و حقوق معلولین عنوان کرد و گفت: کمبود امکانات باعث ضعف در خدمات رسانی به این عزیزان می شود.

به گزارش ایسکانیوز، احمد کرمی در جلسه ستاد مناسب سازی بهزیستی استان ایلام، مناسب سازی را از مولفه های توسعه دانست و افزود: با توجه به اینکه 10درصد از جمعیت دنیا را معلولین تشکیل می دهند، مناسب سازی فضاهای عمومی نیز یک تکلیف قانونی است و همه ی ما ملزم به اجرای قانون هستیم.

وی با اشاره به رتبه هجدهم ایلام در ارزیابی اجرای قانون مناسب سازی در کشور گفت: کلیه وزارتخانه ها، موسسات و نهادهای دولتی و خصوصی مکلف به اجرای قانون مناسب سازی بهزیستی هستند.

کرمی یکی از چالش های جامعه را نادیده گرفتن حق و حقوق معلولین عنوان کرد و افزود: کمبود امکانات باعث ضعف در خدمات رسانی به این عزیزان می شود.

وی ادامه داد: باید محورهای کاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را در این زمینه مشخص کنیم تا با برنامه ریزی درست در مسیر اجرای بهینه و کارآمد این قانون در جهت رفاه حال معلولین و افراد کم توان جامعه پیش رویم.

معاون استاندار ایلام خاطرنشان کرد: به صورت جدی پیگیر هستیم تا اماکن و فضاهای پرتردد عمومی را از طریق شهرداری ها و نظام مهندسی مناسب این قشر طراحی کنند.

مشاور وزیر کشور درامور ایثارگران نیز در این نشست گفت: مناسب سازی فضاهای عمومی نیازمند ایجاد یک نهضت است.

غلامرضا یاوند عباسی افزود: یکی از مشکلات ما در حوزه مناسب سازی، دیده نشدن این مهم به عنوان حق الناس است.

وی خواستار برخورد سلبی با قانون شکنان شد و تاکید کرد: اگر در جایی ساختمانی بدون در نظر گرفتن این قانون احداث شود همه دست اندرکاران آن مسئول اند و باید مواخذه شوند.

مشاور وزیر کشور در پایان، مشکل عدم اجرای طرح مناسب سازی در برخی از ساختمان ها را کمبود اعتبار ندانست و گفت: در این راستا از ظرفیت و توانمندی های سازمان های مردم نهاد نیز باید استفاده کنیم.

901/900

کد خبر: 913564

وب گردی

وب گردی