مسابقات ملی دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه در دانشگاه علم و فرهنگ

مرحله نیمه نهایی دومین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه، در تالار دکتر کاظمی آشتیانی دانشگاه علم و فرهنگ در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ در این مرحله که ۲۴ نفر از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا حضور دارند چهار نفر از جمله عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی هم چنین معاون وزارت ورزش و جوانان به عنوان داور عملکرد شرکت کنندگان را ارزیابی می کنند همچنین یک نفر به عنوان دبیر جلسه، مدیریت و کنترل برنامه را به عهده دارد.
روند برگزاری بدین صورت است که پس از انجام قرعه کشی ترتیب ارائه دانشجویان مشخص شده و شرکت کنندگان ۳ دقیقه فرصت دارند از یافته ی علمی خود دفاع کنند و مهم ترین مطالب پژوهش خود را ارائه دهند پس از ارائه فشرده شرکت کنندگان داوران امتیاز اولیه‌ای به او می‌دهند بدین صورت که با نشان دادن یکی از کارت های سبز چهار امتیازی یا زرد دو امتیازی و یا قرمز یک امتیازی عملکرد اولیه شرکت کننده را به او بازگو می‌کنند همچنین در زمان سه دقیقه شرکت کننده پس از ارائه هر یک دقیقه، صدای بوق را از اتاق فرمان دریافت میکند که به او هشدار می دهد که زمان خود را کنترل کند.
این مسابقه ملی که با مشارکت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای سراسر کشور در حال برگزاری است که به گفته ی داوران به دانشجویان مهارت ارتباط و انتقال سریع پژوهش های خود را یاد میدهد پس از ارائه ده نفر از شرکت کنندگان دکتر احمدی معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان سخنرانی کرد.
او با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا گفت: پیشاپیش به برگزیدگان امروز مسابقه ملی دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه تبریک می گویم.
احمدی افزود: کار مهمی است که یک پژوهش سنگین را در سه دقیقه خلاصه کنیم و یک مطلب حجیم را در یک زمان فشرده ارائه دهیم که این کار تسلط می‌خواهد و شرکت‌کننده باید به موضوع پایان نامه احاطه داشته باشد.
معاون وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: تنظیم کردن ارائه در زمانی محدود کاری دشوار و ارزشمند است همچنین به یک ظرفیت ارتباطی مناسبی نیاز دارد چون مطالب باید به نحوی طراحی شود که حق مطلب ادا شود هم چنین این دوره از مسابقه نسبت به دوره قبل شرایط بهتری دارد و نشان می دهد دانشجویان با تماس بیشتر برای ارائه بهترین برنامه هدف گذاری کردند.
احمدی افزود: ارتباط موثر یکی از چالش‌های مهم جامعه کنونی است که نیاز دارد همگان سواد ارتباطی را افزایش دهند و در حین صحبت اطمینان حاصل کنند که هدف ارتباطی برقرار شده است همچنین اعتماد به نفس همراه با تسلط می تواند به این موضوع ابتکاری کمک کنند.
احمدی ادامه داد: از همکاران در جهاد دانشگاهی تشکر می کنم که با برگزاری چنین برنامه هایی زمینه برای مشارکت دانشجویان در یک فعالیت علمی -اجتماعی را فراهم می کنند.

کد خبر: 913578

وب گردی

وب گردی