صادرات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ۴۱ درصد افزایش یافت

ارزش صادرات محصولات تولیدی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با افزایش ۴۱ درصدی به ۱.۴ میلیارد دلار رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، سیدمحمد مهدی مهدوی، مدیر امور گمرکی منطقه ویژه پارس با بیان این‌که صادرات میعانات گازی در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن پنج درصد افزایش یافته است، گفت: در این مدت یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۳۸۹ تن میعانات گازی تولیدی پالایشگاه‌های پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شده است.

او ادامه داد: ارزش صادرات میعانات گازی در بازه زمانی یاد شده ۶۵۰ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۳۶۲ دلار است که نسبت به مدت مشابه پارسال۳۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مهدوی با بیان این‌که یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۸۶۲ تن به ارزش ۷۸۶ میلیون و ۷۸۲ هزار و۶۶ دلار محصولات غیرنفتی تولیدی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در بهمن ماه امسال به خارج از کشور صادر شده است، گفت: در بازه زمانی یاد شده صادرات محصولات غیرنفتی به خارج از کشور از حیث وزن و ارزش نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۳۹ و ۴۹ درصد افزایش یافته است.

مدیر امور گمرکی منطقه ویژه پارس مجموع کل صادرات میعانات گازی و کالاها غیر نفتی منطقه را ۲ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۲۵۱ تن به ارزش یک میلیارد و ۴۳۶ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۴۲۸ دلار اعلام کرد و گفت: در بازه زمانی یاد شده صادرات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به لحاظ وزن ۲۰ درصد و به حیث ارزش ۴۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری‌اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین ،میعانات گازی، سیمان و متانول از مهم‌ترین کالاها و محصولات غیرنفتی صادراتی این منطقه است.

402

کد خبر: 913586

وب گردی

وب گردی