سرمایه گذاری چینی‌ها در زمینه تولید اکسید روی در یزد

با تلاش مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاری استان یزد فعالیت سرمایه گذاری یک گروه سرمایه گذار کشور چین برای تولید اکسید روی در یزد آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، علی نمازی در این رابطه اظهار داشت: مقدمات و زیر ساخت های لازم برای انجام سرمایه گذاری این طرح به همت مسئولان و متولیان امور اقتصادی و سرمایه گذاری استان انجام شده است و کار در مرحله پیاده سازی و استقرار تجهیزات خط تولید توسط سرمایه گذار می باشد و به زودی این طرح به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد افزود: این شرکت خارجی قرار است با تولیدات خود نیاز صنعت کاشی و سرامیک کشور و به خصوص استان یزد به محصول اکسید روی را برطرف کند و در کنار آن تولیدات مازاد نیز به خارج از کشور صادر شود.

وی اشاره کرد: میزان تولید اکسید روی این طرح که 10تا15 میلیون یورو سرمایه گذاری به دنبال دارد سالانه 40هزار تن پیش بینی می شود .
نمازی گفت: در حال حاضر اکسید روی مورد نیاز در صنعت تولید کاشی و سرامیک کشور از چین وارد می شود و با بهره برداری از این طرح بخش مهمی از نیاز کشور به این محصول با قیمت ارزانتر در داخل برطرف خواهد شد.

در نشستی که به منظور رفع موانع و مشکلات این شرکت سرمایه گذار خارجی با حضور جی ژانگ مدیر شرکت سرمایه گذاری کشور چین و مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاری استان یزد در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری برگزار شد؛ موانع و مشکلات طرح بررسی و بر تسریع در روند آن تاکید شد.

901/900

کد خبر: 913587

وب گردی

وب گردی