همراه داشتن بیش از حد مجاز طلا و جواهرات در سفر به هند، ممنوع!

حسب بیانیه سرکنسول ایران در بمبئی، کشور هندوستان همراه داشتن طلا و جواهرات بیش از حد مجاز را برای مسافران و گردشگران عازم این کشور ممنوع کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، چند سالی است نهادهای مسئول توجه و نظارت بیشتری بر ورود و خروج ارز، طلا و مواردی چون سنگ های قیمتی دارند تا روند صادرات و واردات چمدانی و مسافری، با الگو و نظامات بیشتری همراه باشد.

بر این اساس، طی سال های اخیر در خصوص سقف میزان ورود و خروج طلا و ارز توسط مسافران بخشنامه هایی از سوی بانک مرکزی صادر می شود که طبق آن دستورالعمل ها، میزان مجاز ورود و خروج طلا توسط هر مسافر 150 گرم تعیین شده است.

همچنین ورود زیورآلات ساخته شده از طلا، نقره و پلاتین همراه مسافر از قبیل گردنبند، دستبند، گوشواره، انگشتری، النگو و غیره برای مصارف شخصی به صورت واحد (از هر کدام یک عدد و در مورد گوشواره یک جفت و النگو شش عدد) در مجموع حداکثر تا میزان 150 گرم مجاز بوده و مازاد بر آن منوسط به کسب مجوز از بانک مرکزی است.

همچنین خروج زیورآلات شخصی همراه مسافر از انواع مصنوعات طلا،‌ نقره و پلاتین در مجموع حداکثر تا میزان 150 گرم مجاز خواهد بود. چنانچه زیورآلات مورد بحث مزین به سنگهای گرانبها از قبیل الماس، زمرد، یاقوت و نظایر آن باشد نباید وزن نگین منصوب به آنها در مجموع از یک قیراط تجاوز کند.

اما مسافرانی که قصد عزیمت به کشوری چون هندوستان را دارند باید دقت بیشتری در این خصوص داشته باشند زیرا بر اساس بخشنامه روزهای اخیر " ایران ایر" به روسای شعب و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی اعلام شده است حسب بیانیه سرکنسول ایران در بمبئی، کشور هندوستان همراه داشتن طلا و جواهرات بیش از حد مجاز را برای مسافران و گردشگران عازم این کشور ممنوع کرده است.

طبق این مقررات، در اختیار داشتن طلا و زیورآلات برای مردان تا 20 گرم معادل 50 هزار روپیه یا 770 دلار و برای زنان تا 40 گرم، معادل 100 هزار روپیه یا 1530 دلار مجاز است و توقیف طلا، جریمه نقدی و زندان، از مجازات های حمل و ورود طلای غیرقانونی به هندوستان است.

منبع: صبحانه

کد خبر: 913596

وب گردی

وب گردی