اعزام گروه‌های جهادی خراسان جنوبی به مناطق زلزله‌زده کرمان

سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: گروه های جهادی استان از 14 اسفندماه برای کمک به مردم زلزله زده ای روستاهای کرمان به این منطقه اعزام شدند.

به گزارش ایسکانیوز، «مهدی هنری» امروز(15 اسفندماه)در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو سفر سردار جعفری فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناطق زلزله‌زده کرمان به دستور ایشان مأموریت حضور در مناطق زلزله‌زده شهرستان راور کرمان به سپاه این استان ابلاغ شد.

وی افزود: بسیج سازندگی به‌عنوان متولی کار با اعزام تیمی پیشرو در هفته گذشته نسبت به بازدید از منطقه هدف واگذار شده اقدام و با هماهنگی سپاه کرمان و فرمانداری شهرستان راور و بخشداری و دهیاری‌ها از همه روستاهای تحت پوشش سرکشی شده و وضعیت روستاها به لحاظ اسکان دائم و نیازمندی مردم احصاء شد.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ادامه داد: روستاهای واگذار شده به سپاه استان برای خدمت‌رسانی و کمک به احداث اسکان دائم و موقت شامل 9 روستا است.

هنری تصریح کرد: این روستاها مربوط به شهرستان راور بخش هجوک و دهستان کوهساران است که اسامی آن‌ها شامل گروک، هنک، گورک، حرجند، جرک، گورکانی، گرک، ساروج، هفتادمیش و تیکورپای کنک است.

وی گفت: جمعیت روستاهای این منطقه حدود 2600 نفر و 680 خانوار بوده که حدود نیمی از این جمعیت بصورت ثابت در روستاها مستقر بوده و مابقی فصلی هستند.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از نصب حدود 38 کانکس برای اسکان موقت خبر داد و گفت: برای تکمیل این مرحله حدود 30 کانکس و 18 سرویس بهداشتی دیگر مورد نیاز است.

هنری ادامه داد: با توجه به این‌که در این منطقه به لحاظ تلفات و مصدومین مشکل خاصی نبود عملیات اسکان دائم بلافاصله آغاز و هم‌اکنون در حال اجراست.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: حدود 300 واحد مسکونی به آواربرداری نیاز داشته که تاکنون نزدیک به 250 واحد آواربرداری شده و بخشی در مرحله فونداسیون و بخشی اسکلت و دیوار چینی است.

هنری از اعزام گروه‌های جهادی به این منطقه خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته جهت کمک به خانواده‌های مستمند و ناتوان در بحث احداث مسکن از روز دوشنبه 14 اسفندماه اعزام گروه‌های جهادی به منطقه آغاز شده که با رویکرد عمرانی به یاری مردم زلزله‌زده‌ای روستاها خواهند شتافت.

وی از جمله نیازمندی‌های منطقه را مصالح و کامیون برای حمل آن بر شمرد و یادآور شد: مردم نوع‌دوست استان، بخش‌های خصوصی، کارخانجات و نهادها می‌توانند برای کمک به تکمیل واحد مسکونی مردم کمک‌های خود را به سپاه و نواحی مقاومت بسیج شهرستان‌ها تحویل دهند.

900

کد خبر: 913608

وب گردی

وب گردی