آژانس می‌تواند از هرمکانی بازدید کند

نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام کرد: آژانس می‌تواند از هرمکانی بازدید کند؛ ما نیز بدنبال رفع نواقص برجام هستیم.

به گزارش ایسکانیوز ، «نیکول شمپاین» (Nicole Shampaine) نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای با موضوع «راستی‌ آزمایی و نظارت» بر برنامه هسته ای ایران از نگرانی ادعائی واشنگتن درباره برجام سخن گفت.

کاردار و نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره اعلام کرد: ما به صراحت نگرانی‌ های خود درباره برجام را اعلام کرده و به دنبال رفع نواقص این توافق هستیم. همچنین به صراحت گفته ایم که به اجرای تعهدات خود در این توافق ادامه داده و از ایران نیز انتظار داریم که به اجرای دقیق تعهداتش ادامه بدهد.

بیانیه «نیکول شمپاین» در ادامه می افزاید: از کار آژانس در تداوم کار حرفه ای آن برای اجرای مسئولیت های خود در ایران تقدیر می کنیم. ادامه نظارت و تائید توافقهای پادمانی ایران و اجرای دقیق تمام تعهدات مرتبط با فعالیت های هسته ای این کشور توسط آژانس موضوعی حیاتی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ایران باید بطور کامل با تمام درخواست های آژانس برای دریافت اطلاعات و دسترسی ها همکاری کند و فعالیت های مرتبط با هسته ای خود را منطبق با برجام نگه دارد.

وی در بیانیه خود اضافه کرد: هر گونه نگرانی جدید و معتبر درباره فعالیت‌ ها یا مواد هسته‌ ای غیرهمخوان با برجام، می تواند و باید توسط آژانس دنبال و پیگیری شود. اطمینان کامل داریم که آژانس و بازرسان حرفه ای و ماهر آن این کار را بطور مناسب انجام خواهند داد.

شمپاین خاطر نشان کرد: آژانس این اختیار کامل را دارد تا در صورت وجود دلایل معتبر برای راستی‌ آزمایی فقدان فعالیت‌ یا مواد هسته‌ ای غیرمنطبق با برجام، بدون تمایز میان مکان های نظامی و غیرنظامی درخواست دهد تا بتواند عدم وجود مواد یا فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران را تائید کند.

کد خبر: 913662

وب گردی

وب گردی