جلسه هم اندیشی با موضوع شیوه های دعوت به نماز در واحد بوئین زهرا برگزار گردید

جلسه هم اندیشی با موضوع شیوه های دعوت به نماز با حضور دکتر شعبان نژاد رئیس واحد بوئین زهرا، حجت الاسلام والمسلمین سید قریش موسوی دبیر ستاد اقامه نماز در استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین جواد نفری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد بوئین زهرا و جمعی از استادان و کارکنان برگزار گردید.

در آغاز مراسم پیام مقام معظم رهبری برای اجلاس نماز که در سال جاری صادر گردیده بود توسط آقای سید جعفر موسوی قرائت شد.

دکتر شعبان نژاد در ابتدای جلسه با اشاره به آثار و برکات نماز جماعت و اثرگذاری آن در تمام مراحل زندگی فردی و اجتماعی انسانها، اظهار داشت: نماز یک ارتباط شخصی فرد با خداوند متعال است که با برگزاری آن به صورت جماعت می توان تفکرات فردی را به تفکرات جمعی تبدیل و از آن بهره جست و این مسئله در دانشگاهها باعث تعالی علمی و معنوی دانشگاهیان می شود که منشاء برکات بسیاری برای جامعه و خود فرد است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید قریش موسوی با بیان اینکه مهم ترین رسالت خانواده های حفظ ارزشهای اسلامی و اقامه نماز است، گفت: امروزه دشمن برای مقابله با ارزشهای ایران اسلامی و تخریب آن در خانواده ها به جنگ نرم روی آورده است که برای مقابله با این امر باید ابعاد این دشمنی ها را شناخته و اهتمام بیشتر به حفظ ارزشهای دینی در خانواده ها داشته باشیم.

دبیر ستاد اقامه نماز در استان قزوین در ادامه با تقدیر و تشکر از استادان، کارکنان و دانشجویانی که در راستای ترویج فرهنگ نماز تلاش می کنند و همچنین اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت و جایگاه فرهنگ اسلامی و انجام امورات فرهنگی، افزود: نماز و ترویج فرهنگ آن یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی محسوب می شود که بایستی در این راستا برنامه ریزی دقیق و مستمر داشته باشیم.

وی با اشاره به مقام معظم رهبری مسئولین نظام اسلامی درخصوص بهره گیری از امکانات گسترده مجموعه های خود عنوان داشت: همه توان را برای دعوت به اقامه نماز بگذارند البته خوشبختانه اهتمام مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی از جمله دکتر رهبر، دکتر موسی خانی در استان و دکتر شعبان نژاد در این واحد دانشگاهی اینگونه است شما دارای ظرفیت های مهمی همچون استادان و دانشجویان جوانی که از پتانسیل بالایی برای این مهم برخوردار می باشند بهره می برید.

در پایان مراسم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه پس از ادای احترام به مقام شهدای گمنام، نهالی در کنار مزار شهدای گمنام تازه تدفین شده غرس شد.

کد خبر: 913668

وب گردی

وب گردی