ثبات قیمت آجیل و خشکبار در بازارشب عید/ عرضه بیش از تقاضا است

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به عرضه بیش از تقاضای آجیل و خشکبار گفت: قیمت آجیل افزایش نیافته و هیچ کمبودی در بازار نیست.

مصطفی احمدی، رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به ثبات قیمت آجیل و خشکبار در روزهای پایانی سال گفت: هیچ کمبودی در آجیل و خشکبار در بازار نیست و عرضه بیش از تقاضا است.

او افزود: عرضه آجیل و خشکبار در نمایشگاه های بهاره با کیفیت و قیمت مناسب در حال انجام است و مردم می توانند اقلام مورد نظر خود را با خیال راحت تهیه کنند ضمن این که بعضی اقلام با تخفیف ۵ تا ۷ درصدی به مصرف کننده عرضه می شود.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تصریح کرد: از نظر قیمتی شاهد افزایش قیمت در روزهای پایانی سال نیستیم و هرچه به پایان سال نزدیکتر می شویم امکان عرضه با قیمت کمتر نیز وجود دارد چراکه واحدهای صنفی در پایان سال نیاز به نقدینگی دارند و ترجیح می دهند اجناس خود را حتی با قیمت مناسب تر به فروش برسانند.

احمدی با اشاره به تاثیر نرخ ارز بر قیمت آجیل و خشکبار گفت: بر قیمت آجیل مولفه های بسیاری تاثیر گذار است که نرخ ارز یکی از آنها است اگر چه نرخ ارز در ماه های اخیر افزایش یافت اما عرضه زیاد و تقاضای کم موجب شد تا افزایش قیمت ناشی از ارز را تجربه نکنیم.

او تاکید کرد :در حال حاضر نیز عرضه آجیل در بازار بیش از تقاضا است و هیچ کمبودی در بازار نیست.

احمدی به این نکته نیز اشاره کرد که آجیل و خشکبار نرخ مصوبی ندارد و با توجه به کیفیت اقلام و میزان عرضه و تقاضا قیمت آن تعیین می شود.

401

کد خبر: 913670

وب گردی

وب گردی