پیش بینی سفر ۸ میلیون مسافر نوروزی به خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی از پیش بینی سفر ۸ میلیون مسافر نوروزی به خراسان رضوی و مشهد خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رشیدیان سه شنبه شب در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: برنامه ریزی برای سفر به مشهد باید از مبداء انجام شود که این مهم می تواند با استفاده از فضای مجازی به انجام رسد.

وی افزود: برای ارائه خدمات شایسته به زائران امام هشتم (ع) در ایام نوروز باید طرح پنجره واحد مورد توجه قرار گیرد زیرا اجرایی شدن این طرح، ارتقا عملکرد ستاد و برنامه های آن را به دنبال دارد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم در ایام نوروز هشت میلیون زائر در زمانی محدود به خراسان رضوی و مشهد سفر کنند که هماهنگی بین دستگاه ها برای خدمت رسانی به آنها بسیار مهم است.

رشیدیان تاکیدکرد: آستان قدس رضوی ،شهرداری مشهد و دیگر دستگاه های اجرایی در این مسیر نقش مهمی را بر عهده دارند و باید یکدیگر هماهنگ باشند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ایجاد ۳۰ هزار ظرفیت پارکینگی در اطراف حرم مطهر رضوی گفت: ارائه امکانات حمل و نقل شهری برای جابه جایی سهل و آسان زائرن به حرم مطهر در دستور کار قرار دارد و در این راستا تامین و افزایش حدود ۲۰۰ دستگاه خودرو از جمله از اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل مرکزی شهر انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی دستگاه های اجرایی در شرایط جوی ایام نوروز گفت: نباید در طول ایام نوروزی در موقعیت های خاص چون بارندگی و برف و سرما غافلگیر شوند. هیچ عذری در این رابطه پذیرفتنی نیست وباید با توجه به پیش بینی های هواشناسی اقدامات لازم انجام شود.

رشیدیان گفت: خراسان رضوی دارای ظرفیت های تاریخی و گردشگری زیادی بوده که باید در مسیر تردد زائران به آنها معرفی شود.

901/900

کد خبر: 913671

وب گردی

وب گردی